Miért jobb Biden?

2020. november 07. 11:34 - Ursus Arctus

Előrebocsátom: nálam Trump akkor vágta el magát végérvényesen, amikor 2017 június elsején bejelentette az Egyesült Államok kiléptetését a nemzetközi klímaegyezményből. Eddig a bizonyos napig szimplán csak ellenszenves volt számomra, mint egy milliárdos családba született, öntelt és ostoba szálloda-mágnás, aki egész életében parancsolgatáshoz szokott. Aztán persze jöttek az ostobaságok, az őrült nyilatkozatok (nincs is járvány, a vírus ellen fertőtlenítőszert kell fogyasztani ... stb), meg a külpolitikai baklövések (kurdok cserbenhagyása, Iránnal - Kínával kialakított már-már háborús helyzet ... stb) és persze a gázos belpolitikai döntések: fajgyűlölet támogatása, a zavargások ostoba kezelése. Betetőzte az egészet a vele partneri kapcsolatban álló nagy cégek támogatása, adócsökkentése, illetve a választási csalásról zagyválás most, a választás hajrájában. Kialakult az összkép: Trump egy korlátolt, ostoba és öntelt alak, aki személyes ambícióira használja elnöki hatalmát és az égvilágon semmi előremutatót nem tesz hazájáért, vagy pláne a világért. Vele ellentétben Biden számomra egy sokkal szimpatikusabb pasas, akinek gentleman gondolkodása már most a választás utáni nyilatkozatokban is érzékelhető: nem handabandázik (előbb arról, hogy nyert, aztán arról, hogy csalás történt), hanem nyugalomra int és az eredmények tiszteletben tartására szólít fel.

joe_biden.jpg

Joe Biden (A kép forrása: wikipedia.org)

Most, hogy Biden már 253 elektori voksot birtokol (november 7-én reggel), míg Trump csak 213-at tud felmutatni, ráadásul esélyes, hogy Biden szerzi meg napokon belül Pennsylvania 20, illetve Georgia 16 szavazatát is (amivel már 289 elektori voksa lesz, ami bőven elég a győzelemhez) szinte biztosra vehető a demokrata fordulat az USA-ban (és a megszabadulás Trump -tól). Örömteli fordulat volna, de miért is?

Először is - utalva bevezetőmre - az világ első számú ipari nagyhatalma visszalépne végre a nemzetközi klíma-egyezménybe és tenne komolyabb lépéseket is a klíma-helyzet javítására. Ez olyasmi, amivel nem szívesen foglalkozunk (amire nem szívesen gondolunk), viszont mindannyiunkat érinteni fog előbb-utóbb (de gyermekeinket egészen biztosan). Hamarosan olyan időjárási anomáliákat fogunk megélni, melyeket már nem söpörhetünk a szőnyeg alá (még a klíma-szkeptikusok sem). Valódi javulás nem érhető el az USA nélkül, így nem mindegy, hogy annak elnöke ostoba módon tagadja a problémát vagy segít annak megoldásában.

Másodszor véget érne az USA diplomáciai ámokfutása Kínával, Iránnal és az ázsiai diktatúrákkal kapcsolatban, némi enyhülést hozva a globális biztonságpolitikába. Trump a nemzetközi diplomáciában úgy működik, mint egy elefánt a porcelánboltban így csak idő kérdése, hogy kiélez egy olyan komoly háborús válságot, mely mindenkit érinthet így vagy úgy. Ennek veszélye hárulna el, ha nem kellene újabb 4 évig kockáztatnia vele a világnak.

Harmadszor Trump távozásával véget érne a faji ellentétek mesterséges élezése is, ami afféle "lőporos hordó" és időzített bomba ma az Egyesült Államokban. Jelenleg 43 millió afroamerikai és 49 millió latin-amerikai (spanyol ajkú) él az államokban (együttesen a népesség 30%-át alkotva), amihez több millió illegálisan letelepedett bevándorló is társul. Ezekkel az emberekkel úgy bánik jelenleg a Trump-adminisztráció, mint bűnözőkkel, pártolva a szélső-jobbos túlkapásokat és rendőri visszaéléseket. Az USA lakosságának egyharmada számára tehát a rettegés végét jelentené egy igazságosabb és méltányosabb kisebbségi-migrációs politika, amire csak Biden elnökségével van esély.

Negyedszer a jelenleg egyre távolságtartóbb amerikai - európai viszonyrendszert Biden elnökségével egy partneribb és gyümölcsözőbb együttműködés váltaná fel, mely kontinensünk (és benne hazánk) számára lényegesen előnyösebb gazdasági helyzetet eredményezne. Magyarország számára fontos például, hogy az itteni autógyárak továbbra is számíthatnak e az amerikai piacokra és az ezekben dolgozók megélhetése (GDP hozzájárulása) megmarad e továbbra is. Erre megint csak a Biden-kormányzat jelenthet csak esélyt.

Ötödször életképesebb, intelligensebb és szakszerűbb járvány-kezelés következhet, ami az egész világ számára kihatással lehet. Jelenleg az USA járvány-politikáját a káosz és nagyot-mondás jellemzi, minimális előre-gondolkodással. Ennek megváltoztatásában kulcsfontosságú az elnök és kabinetének szerepe. Láttuk mi telik Trumptól, ennél csak jobb helyzet jöhet a változással.

Hatodszor egy kiszámíthatóbb, kiegyensúlyozottabb, profibb és a nagy diktatúrák felé határozottabb nemzetközi politika következhet Bidennel, ami a Föld mind a 7,8 milliárd lakója számára fontos (volna). Biden mögött egy teljes demokrata összefogás áll, az egykori Obama-diplomácia teljes köre, olyan politikusokkal, akik készen állnak a Trump-féle káosz helyrehozására. Reméljük esélyt is kapnak hamarosan erre.  /2020.11.07.11:34/

 ***

Lapzártánk után jött a hír, mégpedig ma (azaz november 7-én) kora-délután: Joe Biden megszerezte a pennsylvaniai elektori voksokat és így ő lett az Egyesült Államok 46. elnöke!

joe_biden_gyozelem.jpg

Gratulálunk neki és szívből örülünk neki! Reméljük beváltja a posztunkban említetteket és véghez viszi a fordulatot az Egyesült Államok bel-, és külpolitikájában. Nagyon kell a változás, számtalan területen.

***

sajtoszoba4.jpg

96 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtoszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr5116276894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flowey 2020.11.07. 12:34:06

A háttérben pedig mehet az a zene, ami a Vissza a jövőbe filmekben látható választási kocsinál szólt.

"És növekedtek a bérek, csökkentek az adók!"

Magányos Farkas_ 2020.11.07. 13:04:10

Nyilván Biden győzelmével sem lesz kolbászból a kerítés és nem jön el a kánaán sem, de egy sokkal kiszámíthatóbb lesz az USA nemzetközi szerepvállalása. Ez önmagában nagy siker. Aztán ott van valóban a klíma-egyezmény kérdése is. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy milyen emberekről beszélünk, a személyes szimpátia kérdése. Trump egy hólyag, egy ellenszenves, beképzelt pojáca. Elég ránézni és megfigyelni, ahogyan más vezetők közt viselkedik:

www.youtube.com/watch?v=Iimj0j4NYME

Önmagáért beszél ez a kis félperces video

gigabursch 2020.11.07. 13:26:28

A klíma egyezmény egy politikai humbug.
Ezt tramp-lee et felismerte.
Ellenben egy erősen demens Biden et rosszabb lenne a világnak, mint volt hazánknak Dobzse Ulászló.

Viszont az elmúlt években a sémi népek kölcsönös megsemmisítése törekvéseit egész jól lepihentette.

Történelemtanár_ 2020.11.07. 13:48:14

@gigabursch: Persze okoska. Politikai humbug, hogy az országok összefognak a fosszilis tüzelőanyagok okozta károk ellen, hogy ne csesszük szét ezt a szerencsétlen bolygót. Aztán egy önző f@sz, a tőkés - gyáros haverok kedvéért (nehogy má csökkenjen a profit) szarik az egészre és kivonjak a világ legnagyobb ipari hatalmát a megoldási lehetőségekből. Tiszta humbug. Gratula.

Gösser söralátét 2020.11.07. 15:58:40

" és rendőri visszaéléseket."

Láthatóan nem érted, miért baj az ha a bedrogozott bűnöző a szerencsétlen áldozat ha a rendőr akik közül évente nagyságrendileg ezret lőnek le ezek a szegény szerencsétlen bedrogozott bűnözők, szétcsapja a szegény szerencsétlen bűnöző pofáját amikor pl. keresztül akar hajtani rajta autóval mert kikéri magának, hogy a rendőr vegzálni meri mert megy keresztül piroson, tökön-paszulyon.

Gösser söralátét 2020.11.07. 15:59:08

Ja, a többi stimm. Nagyjából.

csorsza 2020.11.07. 15:59:47

Ezeket a jóslásokat már minden ilyen netes megmondóember meg blogger elkönyvelte - készpénznek veszik a nagy semmit. Pónipénisz lesz itt jobb bármi az USA-ban is, a fogyasztás diktál, a többi meg le van szarva.
Nekünk meg aztán teljesen tökmindegy, úgyanúgy aggódnak tovább a magyarországi demokráciáért, lesz megint sok közlemény, amit a libsi spanok küldenek innen oda. Ja, hogy Biden azt se tudja, hol van Magyarország? No problem, ez eddig sem volt problem.
Lapozzunk.

Mr. Hyde 2020.11.07. 16:02:33

Az USA a legfelsőbb kormányzati szinteken megszervezett terrorállam, ahol az egyetlen társadalmi kohéziót a monopoltőke és a fegyveres erők adják nagyjából a ll. Vh vége óta.

A Trump adminisztráció alatt alkalmaztott nemzetbiztonsági törvényeket kivétel nélkül a korábbi kormányzatok regnálása alatt fogadták el.

Most úgy néz ki, hogy a Joe Biden nevű kesztyűbábban talál új gazdatestre a vállalati lobbi és a hadiipari komplexum alkotta mélyállam, így a világ többi része jobban jár, ha fegyverkezik és felkészül a honvédő háborúkra.

A klímaegyezménybe visszalépés csak PC gesztus. Az ökoszisztémát egyedül csak a globális kereskedelem mérséklése, leépítése regenerálhatja valamennyire. Biden az ellenkezőjére készül éppen.

Ezzel együtt hiába lesz Demokrata vezetése az USA-nak, a neoliberális-globalista elit már sosem lesz képes maradéktalanul restaurálni a hatalmát.

Amerika káoszba süllyedése nemhogy megállíthatatlan, de még csak nem is lassítható.

midnight coder 2020.11.07. 16:03:03

@Aëtius_: Ezzel együtt Obamáék alatt is lángba borították bármelyik országot az usákok csak azért, hogy a Joe-nek ne kelljen átszállni kisteherautóból SUV-ba ha WC-re akar menni. Sőt, klímaegyezmény ide vagy oda, Trump alatt ez a tevékenységük valamennyire visszaszorult.

gigabursch 2020.11.07. 16:03:48

@Aëtius_:
Nem a céllal van a gond. Hanem azzal az egyezménnyel, melynek álcája alatt az ipari termelés még több szennyet-mocskot termel.
Nézz körül, hogy az aláírók mit vállalnak és mit tennek.
Nézd meg, hogy megy a szarmasszírozás, lásd mekkora egy e-autó valós öko lábnyoma.
Az amit ebben a kérdésben politikusok hablatxolnak nem hoz eredményt. Sajnos.

midnight coder 2020.11.07. 16:07:52

@Mr. Hyde: A klímát egy atomháború tudná regenerálni ami az emberiség 99%-át elpusztítja. Mondjuk ez ügyben Trumpli sokat tett, lásd kínaiakkal való viszony kiélezése, bár ezen szerintem Bidé sem annyira fog sokat változtatni. A másik alternatíva a klíma mesterséges szabályozása lehet, legalább addig amíg az emberiségnek nem lesz meg a technológiája vagy a megújuló technológiák energiájának a tárolására (Pl. hogy egy olyan időszakban mint ami az elmúlt pár hétben volt, ne álljon le Európa mert a napelemek nem termelik a delejt), vagy a fúziós erőműre (ami mindig 20 év múlva lesz kész).

midnight coder 2020.11.07. 16:10:17

@Mr. Hyde: Ja, és mivel ez utóbbit leginkább a mind erősebbé váló zöld lobbi akadályozza, így az emberiségnek pár évtized múlva így is, úgy is kampec. Az USA-nak persze előbb, hála a demokrata média által felheccelt BLM-nek és ami mögötte van.

Exploiter 2020.11.07. 16:17:49

Jézus, hol kezdje az ember.

1: ez egyéni vélemény kérdése, de ok. Függetlenül attól, hogy az ember mennyire hat a klímaváltozásra, a fosszilis energiahordozók cseréje egy elvileg tisztább és szegényebb világot hozhatna, menjen, nekem futja rá, mások meg nem érdekelnek.

2: bizony, Kínát hagyjuk csak, a világ sokkal jobb hely lesz, ha elfoglalják végre azt a sok kis ázsiai országot és megerősödve átveszik a vezetést. Micimackó for president.

3: a faji ellentéteket csak és kizárólag a progresszivizmus élezi. Bocs, sosem fogok elnézést kérni, amiért fehér vagyok. Gondolom, ott is sokan vannak ezzel így.
Tehát itt csak rosszabb lesz a helyzet.

4: akkor jön az újabb szuper előnyös szabadkereskedelmi megállapodás és megint amcsi nagykövetek fognak nyíltan beleszólni a magyar belpolitikába? Hurrá.

5: no comment. Az intelligens járványkezelést bemutatták már a kék államok. Sok támogatójuk lesz.

6: az tuti, hogy profibb, pcbb és nyugisabb lesz a világ. Jó sok demokrácia export, a globalizmus újratöltve, mindenki happy.

élveteg 2020.11.07. 16:25:36

Mese beszéd Amíg az egész midenség azon alapul hogy minél többet kell temelni minél többet fogyasztani ezáltal többet szennyezni addig aztán aláírhatnak bármiféle klimaegyezményt csak annyit ér mint a klozetpapír

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2020.11.07. 16:32:52

Biden egy buta fasz. Obama sem volt egy zseni, de Biden tényleg minden alelnökök legkutyábbja volt az ostobasága miatt kiválasztva. A faszi egy répa szintjén mozog, a feka Harrist akarták helyzetbe hozni, mert mindenki tudja hogy Biden fel fog fordulni 1-2 éven belül.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2020.11.07. 16:38:12

@Mr. Hyde: Végre valaki aki lát is nem csak néz.
Igen, egy birodalom bukásának vagyunk szemtanúi, a kérdés csak az mennyi idő kell hozzá, bár úgy néz ki nem sok. A fegyverkezés nagyon jó ötlet, mert a retkes tetves demokraták éveken át próbálták pl Oroszországot belerángatni bármilyen konfliktusba, most újra erőből próbálkoznak majd. Ahogy Eisenhower mondta a hadi-ipari komplexum mozgatja a szálakat és a legnagyobb veszélyt jelentik a demokrácia számára. Igaza volt akkor is most is. Ezek a köcsögök háborút fognak kirobbantani csak hogy mentsék Amerikát a totális bukástól. Gusztustalan férgek kezébe kerül a hatalom ha Biden-t beiktatják.

élveteg 2020.11.07. 16:59:09

Csak egy kis kérdés a zőőőőőőditőkhöz Győrben az Audinak saját erőműve van a gyáron belül Óránként 3 ezer köbméter a gázfogyasztása ,azonkívül a lakkozóüzemen belül is van még egy erőmű ami csak a lakkozóüzemet szolgálja ki Tehát mivel váltanák ki ekkora mennyiségű gáz elégetését ?

laci_52 2020.11.07. 17:04:56

Biden rosszabb lenne, mint Trump, mert világszerte erőre kapna a liberalizmus és megerősödne a Háttérhatalom.

Sir Galahad 2020.11.07. 17:07:02

Trump kétségkívül irritáló személyiség, de azért a szerző elég egyoldalú képet rajzolt a munkásságáról. Az is tény, hogy elődeivel szemben egyetlen háborút se indított, sőt kifejezetten csitította az indulatokat pl a Közel-Keleten, Amerikában meg, noha mindenki válságra számított, kifejezetten prosperált a gazdaság a járványig. Igazság szerint ha nem jön a covid, vagy ha legalább egy kicsit szerencsésebben kezeli, most simán nyer.

Ehhez képest Bidenről eddig annyit tudunk, hogy egy demens vénember,aki összevissza beszél, a saját unokáját se ismeri már meg, és Amerikát újra a világ csendőrévé szeretné tenni (Orbán megint játszhatja a szabadságharcost...). Ez így nem sok jóval biztat.

nemecsekerno_007 2020.11.07. 17:11:31

@Aëtius_: Védd a bolygót, vegyél Tesla-t!

Boldogok a heringek.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.11.07. 17:17:50

A következő két hónapban nem a Biden-Trump kérdés lesz a legnagyobb problémánk. Jelenleg szabadesésben zuhanunk a pokol felé.
"Olyan napok voltak azok, amikor megismertem, mit jelent
szenvedni, mit jelent szégyenkezni, mit jelent kétségbeesni."
(PIERRE ABÉLARD)

Az USA szerintem csak meglesz majd valahogy, ráérünk velük foglalkozni.

nemecsekerno_007 2020.11.07. 17:19:31

Nálad csak egy Csillámpóni naivabb kedves blogger :))))
Én is vágyom a Világbékére de most sincs rá nagy esély.
Ahhoz meg inkább sok katona és fegyver kell, hogy megvédjük az értékeinket/érdekeinket ha durvul a geopolitikai helyzet. Az tök mindegy, hogy ez a klímaváltozás vagy egyéb okból történik.

Ashley2008 2020.11.07. 17:39:27

Kicsit egyoldalú ez a vélemény, modanám direkt befolyásoló, de ezt nem tudhatom. Az biztos, hogy nem objektív. De talán a két rossz közül tényleg Biden a kisebb rossz, laikuskén rá szavaznék, bár biztos azért nem vagyok benne, hogy jól tenném, mert simán visszasírhatjuk még a félidiótának tűnő, de azért sok téren mégis csak pozitív eredményeket elérő Trumpot a ki tudja milyen újabb mocsokságokat magával hozó Bindennel szemben. De ezt majd meglátjuk a következő 4 évben.

Natália Szabó 86 2020.11.07. 17:45:48

"Másodszor véget érne az USA diplomáciai ámokfutása Kínával, Iránnal és az ázsiai diktatúrákkal kapcsolatban, némi enyhülést hozva a globális biztonságpolitikába." "A nagy diktatúrák felé határozottabb nemzetközi politika következhet Bidennel." Csak én érzek ellentmondást?

Exploiter 2020.11.07. 17:47:56

@Hunyadi János 112:

Az nem kezelés, te pöcs, hogy lezárják az államot és nyomorba döntenek tízmilliókat.

De most úgyis ez jön, legalább annyira felidegesítik majd a helyi népséget, hogy az összes hozzád hasonló fasiszta barmot felkötik jövőre a lámpavasra.

Én támogatom ezt az irányt, legalább nem lesz idejük minket baszogatni.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2020.11.07. 17:51:47

@Hunyadi János 112: Takarodj már innen a kommunista kurva anyádba te féreg.

antiinternáci 2020.11.07. 17:53:52

Előrebocsátom: amint elolvastam, hogy Trumpot már eleve utálta mert milliárdos családba született, már tudtam, hogy elgurult a napi betevője. Ilyet csak ostoba prolik beszélnek.
Aztán igazolta is a diagnózist olyanok elképesztő képtelenségekkel, hogy Trump tehet a felfegyverkezett BLM-antifasz hordák fosztogatásairól, gyújtogatásairól. Meg arról, hogy a fajüldöző Bolshevik Lies Matter terroristái egyenruhában, katonai alakzatban, állig felfegyverkezve masírozhatnak az utcákon a civil lakosság megfélemlítését célozva. A szélsőséges médiák, meg Biden és a Demokrata Párt támogatásával.
Ha a józan ész ellenére mégis a Biden-báb nyerne, az felgyorsítaná Amerika hanyatlását, ami már amúgy is elkerülhetetlen.

Nbl 2020.11.07. 18:01:19

Tegyük hozzá azt is, Trump egyszerüen retardált. Aki nem így gondolja, nyugodtan fecskendezzen be magának némi fertőtlenítőt intravénásan.

Patreides · patreides.blog.hu 2020.11.07. 18:18:07

"STOP THE COUNT!" (Trump) ?
Stop the Contagion! (Me)

Kína ezerrel fegyverkezik, megszállja a dél-kínai tenger térségét, Oroszország újra nagyhatalmi álmokat dédelget, meg akarja szerezni az olvadó északi-jegestenger ásványkincseit magának, az USA meg egyre kevésbé tudja befolyásolni a világ történéseit, újra magával van elfoglalva, alkalmatlanabbnál alkalmatlanabb vezetőket választ. Annak a mondásnak pedig, hogy "amerika a külpolitikai helyzetekre mindig megtalálja a jó megoldást... miután előtte már az összes rosszat kipróbálta" a második fele igaz, az első fele ritkán.

(Igyekezz nem megfertőződni, Mari néni, a takarító még néha összekeveri a gombokat.)

morph on deer 2020.11.07. 18:27:04

@antiinternáci:
“ Trumpot már eleve utálta mert milliárdos családba született”

Nem.
Miért nem tanulsz már meg tisztességesen magyarul olvasni, ha már mindenáron egy szövegről akarsz írni?
Vagy a szövegértés nem megy?

Az eredeti szöveg ugyanis nem azt jelenti, amire te hivatkozol:

“szimplán csak ellenszenves volt számomra, mint egy milliárdos családba született, öntelt és ostoba szálloda-mágnás, aki egész életében parancsolgatáshoz szokott”

Szerintem kérj meg egy kisiskolást, szinte biztos, hogy ki tud segíteni..:)

Ursus Arctus 2020.11.07. 18:36:31

Előmoderációssá kellett tegyük átmenetileg a blogot, mert megjelent Brendel úr 600 Hunyadi nevű nickjével, tucatnyi Barcas nevével elárasztva mindent a trágár beszólásaival. Bocs, de nem tudunk mást tenni.

el somorrito 2020.11.07. 19:03:09

@élveteg:

"Csak egy kis kérdés a zőőőőőőditőkhöz Győrben az Audinak saját erőműve van a gyáron belül Óránként 3 ezer köbméter a gázfogyasztása ,azonkívül a lakkozóüzemen belül is van még egy erőmű ami csak a lakkozóüzemet szolgálja ki Tehát mivel váltanák ki ekkora mennyiségű gáz elégetését ? "

Hát mivel ?
Természetesen napelemekkel, meg szélerőművekkel. Naná. Nem kéne más hozzá, csak kisajátítani a termőföldeket, aztán telenyomni napelemekkel. Télen, derült időben reggel 8-tól du 4-ig mehetne a termelés ezerrel. :)))))

Scriptor. 2020.11.07. 19:07:16

Nagyon örülök Biden győzelmének, 50%-ban azért mert hiszem, hogy jobb lesz a világ számára, 50%-ban pedig azért, mert végre megszabadul a Föld bolygó ettől a pojáca Trumptól.

Alick 2020.11.07. 19:46:33

Nem kedvelem Trump-ot, de...

"visszalépne végre a nemzetközi klíma-egyezménybe"

Ideje lenne revideálni a Párizsi Egyezmény célkitűzéseit... nem is a megvalósíthatóság miatt, hanem hogy a karbon-kredit gittegyletből végre felelős természeti erőforrás gazdálkodás legyen. A CO2 növekedést bűnbakká téve ugyanis a politika megfeledkezett pl. a sokkal kritikusabb vízgazdálkodási kérdésekről, amelyeknk a helyi anomáliák tekintetében sokkal jelentősebb a szerepük. A talajvíz (sivatagosodás!), illetve levegőben található vízgőz nagyságrendekkel nagyobb hatást gyakorol az időjárásra, mint a lassan növekvő, tízezrelékes nagyságrendű CO2. Így még ha el is érik a karbonsemlegességet, pofára esés következik, hogy valamiért a helyzet mégsem javul.
De nem hiszem, hogy ezt a Trump-kormányzat így tudatosította volna...

"USA diplomáciai ámokfutása.."

Az USA Trump alatt nem indított háborút. A pro-Izrael politikába a regionális hatalomra törő, Izrael-ellenes Irán nem fért bele, viszont az Abraham Accords összehozta Izraellel a békésebb arab országokat.
A Kína elleni gazdasági szkanderral az a baj, hogy azt már 10-15 éve el kellett volna kezdeni... és valószínűleg Trump kezdeményezését a Biden kormányzat is folytatni fogja.

"a faji ellentétek mesterséges élezése"

A bevándorlási kérdés és az afro-amerikaiak helyzete elsősorban szociális és nem faji kérdés, hacsak nincsenek a Trump-pal szembenállóknak is kijátszandó rasszista kártyái.

"amerikai - európai viszonyrendszert"

Remélhetőleg Biden-ék nem veszik elő a TTIP sarokba állított elképzeléseit.

"szakszerűbb járvány-kezelés"

Ez bizony nem ártana... de egyrészt most még senki sem tud erre csodaszert, másrészt a korlátozó intézkedéseket az amerikaiak (és részben más nyugati országok lakossága is) már csak a hagyományaik alapján is szabadságuk eltiprásának veszik.

"a nagy diktatúrák felé határozottabb nemzetközi politika"

Értem és akkor nem lesz pacsizás a szaudiakkal? netán megkérik őket, hogy vizsgálják meg a saját országukban a 911-es események felelősségét?
És ukrán offshore cégekben sem lesz amerikai jelenlét?

CSOKKI MÁLNA 2020.11.07. 20:22:11

Mivel több államban is megtámadták az eredményt, ez nem a végleges eredmény, hiába próbáljátok így beállítani. Georgiában, Pennsylvaniaban 1%-os a különbség.

CSOKKI MÁLNA 2020.11.07. 20:22:20

@Aëtius_: Ezt a szerencsétlen bolygót azzal cseszed szét, hogy havonta veszel egy cipót, évente egy új telót és 3 évente új autóba ülsz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.11.07. 20:22:27

@laci_52: hülye. Ha olyan pozícióba kerül, hogy uralkohat, mijaf..tól háttérhatalom????

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.11.07. 20:22:40

@Exploiter: Kína meerôsödéséért még senki nem tett annyit, mint Trump. Az pedig tudatlan, azzal sincs tisztában, hogy Amerika Kínában gyártat. mondjuk Apple.

Te viszont aztnem látod át, hogy a bezárkózàs nem visz előre. Románia is belebukott, a Szovjetunió sem volt sikeres. De legalább az oroszoktól eleddig húzódozó Kínát sikerült Trumpnak összehozni!
Nagyszerû! Ellenséget már kreált, de legalább a szövetségeseivel is felrúgta a barátságot.
Tényleg egy pszichopata, demenciás , egoista, alulművelt elnök kell, aki hazudik, szemrebbenés nélkül?
Akkor igyál Hypót, és tárd szélesre a farpofád, hogy sok fény jusson a szervezetedbe!

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.11.07. 20:22:48

@Exploiter: : a faji ellentéteket csak és kizárólag a progresszivizmus élezi. Bocs, sosem fogok elnézést kérni, amiért fehér vagyok. Gondolom, ott is sokan vannak ezzel így.
Tehát itt csak rosszabb lesz a helyzet"

Gondolkodj kicsit, nem fáj...
ma egy fehér rendőr térdel rá egy feka nyakára. Holnap egy fekete a tiédre!

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.11.07. 20:22:54

@Exploiter: az nem járványkezelés, hogy kijelenti, nincs covid! Ettől minden intelligensebb!

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.11.07. 20:23:01

@Alick: nem kedveled Trumpot, de mindenben egyetértesz vele...
Mondd, egy USA-EU megállapodás miért lenne rossz?

élveteg 2020.11.07. 20:23:14

"Hatodszor egy kiszámíthatóbb, kiegyensúlyozottabb, profibb és a nagy diktatúrák felé határozottabb nemzetközi politika következhet Bidennel,.......

Kiváncsian várom a nagy diktatúrák felé Bidennel bekövetkező határozottan nemzetközi politikát Szaud Arábia vonatkozásásban Ja hogy mégsem .......

Visceroid 2020.11.07. 20:23:29

Szenilis vén bolond. Örüljenek neki, ha megéri a ciklusa végét.

Control. 2020.11.07. 20:34:39

@Visceroid: Mert hogy a kerek három és fél évvel fiatalabb Trump aztán olyan sziporkázó szellemű ugyebár! :DDDDDDD :)))))))))))))))

CSOKKI MÁLNA 2020.11.07. 20:34:46

mandiner.hu/cikk/20201104_hack_peter_usa

"Amit most bevezettek azonban egyes államokban az volt, hogy minden választónak aki a névjegyzékben szerepelt, válogatás nélkül kiküldték a szavazólapot és aki akart, az levélben szavazhatott."

Előre lehetett tudni, hogy csalni fognak. Kérdés, hogy elég erős e az amerikai demokrácia, hogy ez ellen megvédje magát. Ez a következő hetek kérdése.

haXXor 2020.11.07. 20:34:50

Trump egy buta fa**... de tényleg. De egy valamihez ért és kb ezért szavaztak most is rá: kirángatta az országát a recesszióból. Nyilván ha ezt tudja hozni Biden (és nem hal meg még az első ciklus végéig), akkor a második kör is garantálható neki. Ugye ott az egészségügy az ami kurva nagy fejtörés és ha jól tudom, pont a Biden-féle oldal az, amelyik nem igazán akarja ezt megoldani (de nem vagyok jártas a napi szintű amerikai gazdaságpolitikában)

Nekem személy szerint Trump nem ,de az amit képvisel, az szimpatikus. De az életem sem rosszabb, sem jobb nem lesz vele, szóval le is sza**m, hogy ki USA elnöke :)

Alick 2020.11.07. 21:37:41

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ha csak a vámtételek kölcsönös csökkentéséről lenne szó, az még akár rendben is lenne. De a tárgyalásokhoz kötődő céges lobbizások, a transzparencia hiánya és a szabályozások közötti különbségek (fogyasztóvédelem, IP jogok, élelmiszerbiztonsági és környezetvédelmi előírások, munkavállalói érdekvédelem, stb.) együtt ellenérzéseket szülnek, hogy az európaiak számára sok tekintetben hátrányos megoldások születnek. Különben is, ha ilyen szintről van szó, kezdje az USA a metrikus rendszer teljes átvételével. :)

Exploiter 2020.11.08. 09:11:48

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Az pedig tudatlan, azzal sincs tisztában, hogy Amerika Kínában gyártat. mondjuk Apple."

Mindig viccesnek tartom, amikor valaki azt gondolja, hogy az usa elnöke (és a mögötte álló stáb) nincs tisztában alapvető dolgokkal.

Igen, amerikai nagyvállalatok kínában gyártanak és írországban adóznak. (ha)
Aki pedig ezen változtatni akar, az bezárkózik, mint a szu.
Értem.

Szerintem meg pont ezért szavaztak rá (most is igen sokan).

Exploiter 2020.11.08. 09:12:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Az enyémre biztosan nem, mert itt kevés a fekete.
És az egész scenario elkerülhető, ha ez így is marad.
Jé.

csakeztengedte 2020.11.08. 09:12:22

Végre leváltották azt a pszichopata nárcisztikus faszkalapot.

morph on deer 2020.11.08. 09:12:36

@CSOKKI MÁLNA:
“ minden választónak aki a névjegyzékben szerepelt, válogatás nélkül kiküldték a szavazólapot ”

Gondolom viccelsz.
Miért, hogy kellett volna?
Csak a világoskékeknek? Vagy még a narancs-szőkéknek is?

0rdas 2020.11.08. 09:12:52

@Aëtius_: "Politikai humbug, hogy az országok összefognak a fosszilis tüzelőanyagok okozta károk ellen, hogy ne csesszük szét ezt a szerencsétlen bolygót."
Ez mind szép, de a hülye németek most kapcsolták le az atomerőműveiket, hogy barnakőszénnel táplált hőerőműveket használjanak. Akkor tovább mélyül az amcsi-német válság?

morph on deer 2020.11.08. 09:13:09

@MAXVAL birсaman közíró:
“ A kisembereknek nem jó Biden győzelme, ez biztos.”

Hát nem boldog, az már biztos.
Még nem is gratulált Bidennek, annyira bedurcizott.
Mondanám, hogy majd kinövi, de a széltében növekedés nem igazán segít.
Hát ilyen az, mikor a kisember előre híreszteli, hogy kinek drukkol, aztán méretes pofáraesés lesz a vége.
Veszünk mi még Abrams tankot is, meglátod!

0rdas 2020.11.08. 09:13:22

@Alick: Tényleg, Biden fia ül már?

birkamenet 2020.11.08. 09:13:34

@haXXor:

Nem is volt recesszióban az USA amikor Trumplit megválasztották te fake news gyáros. Bezzeg most igen! Köszönjük el ebeteg covid tagadó Trumpli.

birkamenet 2020.11.08. 09:13:44

@Alick:

Mindenhova becopizod ezeket a mélyostoba illiberált propaganda fosásokat, hogy Trumli alatt nem volt háború? Hát persze, mett Obama megtisztította a világot a terrorizmustól, Trumpli egy jól működő nemzetbiztonságot vett át. Meg egy jól működő gazdaságot. Amit meg átad, az egy totális kereskedelmi háborús helyzet az egész világgal (közte az EU elleni kirohanásaival) és egy totális recesszióba és rekord munkanélküliségbe süllyedt ország és a totális izolált külpolitikája. Ideje volt, hogy ezt az elmebeteg illiberráltat az amerikai nép kisöpörte a hatalomból. Felkészül a következő illiberrált diktátor: orbán!

birkamenet 2020.11.08. 09:13:54

@CSOKKI MÁLNA:

Jól égeted magad haver a kötelező fidesses csalás ordibálásokkal, meg az azt leleplező fidess által pénzelt lakájmédia forrásaiddal.
Javaslom hogy ha csalás volt, akkor forduljatok a Helsinki Bizottsághoz, TASZhoz vagy Brüsszelhez.

CSL 2020.11.08. 09:14:04

@élveteg:
Már bocs, csak kérdés, minek kell még több autót gyártani, nincs elég így is? Nem lenne jobb a már legyártott autókat karbantartani és használni, ahelyett, hogy újakat gyártanak? Nem lenne jobb élhetőbb világot teremteni, természetközelibben élni? Mert én nem érzem boldogabbnak, meg teljesebbnek az életem attól, hogy győrben vagy ingolstadtban az audi százezerszám gyárt autót.

_Alex__ 2020.11.08. 09:14:43

Azért levezetted az elején, hogy neked tök szubjektív okokból miért felel meg Biden jobban (az állítások többnyire szubjektív vélemények nem tények), a többi bekezdésre nem is lett volna szükség.
Trump Usa érdekeinek megfelelően lavírozgatott a nemzetközi diplomáciában, háborút nem csinált (az nagy szó), azért nem egy naiv kölyök, látszott az Iráni témában. Izraelt megtámogatta ahogy azt illik, hogy rasszista volna azt csak az ellenzék állítja róla, a nem fehér szavazói nem nagyon tudnak róla, és gazdaságilag igyekezett erősíteni usát ami nem volt egyszerű amilyen lejtőn mennek felelé. A protekcionista irányzat nagyon helyes, a megoldás automatizálás, helyben gyártás amennyire csak lehet a technológiai vívmányok megőrzése érdekében.
Biden azt fogja mondani amit kiraknak olvasógépre, már ha fel tudja olvasni ("we have put together I think the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics" :D ). Ha esetleg nem menne neki akkor szépenm megkérik, hogy saját ötletéből vonuljon vissza, esetleg békésen elhalálozik a jövő év vége előtt és akkor sínen van minden az alelnökkel; ugye majdnem tökéletes token és a múltja elég ijesztő, ő gondolom simán mindenben benne van amire a megbízói utasítják.

Örömhernyó 2020.11.08. 09:16:43

Kamala Harris-nél rasszistább ember nincs. Ügyészként számtalan esetben azért küzdött, hogy nyilvánvalóan hibásan elítélt fekete embereket börtönben tartsanak. Elismerte, hogy ő szívott marihuánát, de közben marihuána birtoklásáért embereket csukatott le hosszú évekre.

m.youtube.com/watch?v=qRqXKwwZ08I

Kamala Harris ősei Jamaicában rabszolgatartó ültetvényesek voltak, igen, bizony. Kamala Harris semennyire sem afroamerikai, hisz az ősei ott se voltak, amikor Amerikában rabszolgatartás volt. Ez olyan, mintha egy nigériai orvos ma bevándorolna Amerikába és azt hangoztatná, hogy ő tősgyökeres afroamerikai.

De Biden szerinte rasszista:
youtube.com/watch?v=S6-UC8yr0Aw

Kamala Harris is támadta Joe Bident a nemi erőszak és szexuális zaklatás ügyei miatt. Szerinte a Bident vádoló nőknek kell hinni.
youtube.com/watch?v=Q_AdItx0GUs

Tulsi Gabbard is szétcincálta Harris múltját, mint ügyész.

m.youtube.com/watch?v=Y4fjA0K2EeE

m.youtube.com/watch?v=Bgjm6xPJeaA

Azt hiszem Kamala Harrisnél keményebben senki se nyomta el a feketéket ügyészként.

Trump pedig rengeteg ártatlanul elítéltet, illetve indokolatlanul kemény ítéletet kapott embert szabadított ki, kegyelmezett meg nekik.

Trump annyira rasszista, hogy a veje ortodox zsidó, a lánya is áttért zsidó hitre.

"Másodszor véget érne az USA diplomáciai ámokfutása Kínával, Iránnal és az ázsiai diktatúrákkal kapcsolatban, némi enyhülést hozva a globális biztonságpolitikába."

Kínának az összes szomszédjával konfliktusa van. India, Japán, Oroszország (az orosz Távol-Keletre Kína ősi kínai földként igényt tart), Tajvan, Vietnám.
Irán meg nukleáris fegyvereket fejleszt. Milyen jó és biztonságos is lesz a világ, amikor Irán atomrakétákkal fenyegetheti majd Európát, Izraelt, Amerikát.

Trump és veje Jared Kushner tető alá hozta az arab-izraeli békét. Korábban azért is Nobel békedíjat adtak, ha valakinek sikerült leültetnie egy tágyalóasztalhoz az izraelieket és arabokat és pár napig nem estek egymás torkának. Most viszont létrejött az arab-izraeli béke, de erről senki se beszél, mert a "rasszista" Trump csinálta meg. Ha ezért nem kap Nobel-díjat, akkor nincs igazság.

Trump nem indított színes forradalmakat, nem indított háborúkat. Persze ez szembemegy az establishment érdekeivel.

A latinok közül rengetegen Trump szavazók. A feketék közül jóval többen szavaztak most Trumpra, mint 4 éve.
Le kellene számolni azzal az identitárius politikával, hogy a feketék és latinók csak a demokratákra szavazhatnak. Ez rendkívül rasszista hozzáállás.

Az, hogy Trump parancsolgatáshoz szokott volna, az vicces. Az összes alkalmazottja imádta, nagyon jó és gondoskodó főnök volt, fajra, vallásra tekintet nélkül. Ezt a volt alkalmazottai mondták róla, egyenlően fizette a nőket, férfiakat, mindenkit. Hogy is lehetne rasszista? Egy New York-i üzletember, New Yorkban az emberek egyszerűen ilyen nyersek és mogorvák (nem cssk a gazdagok hanem mindenki), ez nem rasszizmus, egyszerűen New York ilyen embereket termel milliószámra. Lehet, hogy egyszer el kellene látogatnia a posztolónak oda. Nem csak New York ilyen, de Baltimore, Boston is. A keleti part nagyvárosai nem olyanok, mint a nyugati part. Nahát, milyen meglepő!

"a nagy diktatúrák felé határozottabb nemzetközi politika következhet Bidennel" - Fentebb azon ajvékolt a posztoló, hogy Iránnal és Kínával és ázsiai diktatúrákkal szemben túl kemény volt Trump. De Bidentől határozott fellépést vár a nagy diktatúrákkal szemben.
Tessék mondani, a kis diktatúrák azok maradhatnak? Mert akkor Orbánnak nincs félnivalója.

Örömhernyó 2020.11.08. 09:17:06

@Magányos Farkas_: érdemes megnézni hogy Biden hogy fogdos nőket
Disgusting old creep

youtube.com/watch?v=DAUOurZIVfI

youtube.com/watch?v=V4PLSPvJ9BY

Biden fia még az apján is túltett. Hunter Biden crack kokaint szívott és közben a saját sógornője szopta le. Az egész videón és fotókon élvezhető. Szép kis család.

Ezzel szemben Trump lánya példás családanya és erkölcsös ortodox zsidó.

Ja és Trump annyira idegengyűlölő, hogy két felesége is kelet-európai. Az elsőt akkor vette el, amikor a hidegháború a tetőfokán volt, akkoriban egy kommunista kelet-európait feleségül vételének kb. olyan megítélése volt, mint ma egy ISIS harcossal egybekelni.

CSL 2020.11.08. 09:17:42

Az egy nagyon elfogult írás!
- Trump lehet, hogy bunkó, de egyetlen haborút sem indított, Jimi Carter óta ő az első ilyen elnök Obama azt hiszem 5 háborút indított, és rászabadított európára többmillió menekültet, szétbaszta Líbiát, Szíriát, egyetlen célt sem ért el ezekben az államokban a káoszon kívül, illetve az Isis megerősödésén és az orosz/ iráni befolyás növekedését a térségben ennek a hazárdőr politikának köszönhetjük
- A párizsi egyezmény azon kívül, hogy szép számok vannak leírva egyetlen konkrétumot sem tartalmaz, amit pl az eu a klíma célok érdekében előirányzott pl akkumulátorokat szeretne gyártani, csak növelik a co2 kibocsájtást 1kwh litiumos akku 150kg co2 lábnyomot hordoz, a közlekedésben tudnak a legkevesebb széndioxidot megspórolni a legtöbb pénzből, de mondjuk átfogó lakásszigetelési programok nem indulnak, ahogy a lakosság épületeinek passzívvá tételét sem támogatják! Ellenben Trump kilépett a TTIP ből amivel óriási széndioxid spórolást hajtott végre. A párizsi egyezmény nem foglalkozik a talaj szétbarmolásával, a víz megóvással, hosszabb életciklusú, jacítható termékek gyártásával, ezek kellenének ahhoz, a termelés csökkentésével, csak így tudnánk a természeti erőforrásainkkal okosan bánni..
Félre ne érts Trump egy ökológiai bűnöző, de a párizsi egyezmény, hogy innen áttelepítsük a termelést egy másik helyre csak ront a helyzetünkön mert olyan helyen fognak gyártani, ahol szarnak a klímára, megmég ide is kell szállítani sik sok co2 lábnyommal.
- A faji ellentéteket nem Trump élezte, hanem a progresszívek! Trump alatt nőtt a szegény feketék bére a legnagyobb arànyban az elmúlt 40 évben, de a demokraták által vezetett államokban a járványt úgy kezelték, hogy pont ezek az emberek lehetetlenültek el és a mérgüket Trumpon meg a fehéreken akarták kitölteni a média agymosásának hatására!
- nem tudom miért lesz jó a demokrácia export láttuk milyen sikeres volt az elmúlt években is, de azért kíváncsi vagyok mit értesz ez alatt? Pl háborút indítanak Kína ellen? Vagy Oroszország ellen? Trump visszább szorította a kínai gazdasági nyomulást, de a demokraták, hogyan kívánnak fellépni? Vagy ha ők csinálják jó, ha Trump akkor rossz?

Örömhernyó 2020.11.08. 09:18:42

"Ötödször életképesebb, intelligensebb és szakszerűbb járvány-kezelés következhet, ami az egész világ számára kihatással lehet. Jelenleg az USA járvány-politikáját a káosz és nagyot-mondás jellemzi, minimális előre-gondolkodással. Ennek megváltoztatásában kulcsfontosságú az elnök és kabinetének szerepe. Láttuk mi telik Trumptól, ennél csak jobb helyzet jöhet a változással."

Ja, Californiában lezárták az összes üzletet, éttermet, nincs munka, de a halálesetek száma nem csökkent. De legalább az emberek megélhetése ment a levesbe.
Gondolom Franciaországban, Belgiumban, Spanyolországban, Olaszországban, Svédországban, Egyesült Királyságban is Trump kormányoz és emiatt olyan magas a halálozás mindenütt.
Ha azt hiszi a posztoló, hogy Biden majd supermanként megállítja a kínai vírust, akkor ostobább, mint hittem.
Az meg nem túl merész jóslat, hogy a jövőben jobb helyzet jön majd, hisz egy járvány se tart örökké. A koronavírus is lassan kifullad, elviszi az öregeket, krónikus betegeket, a gyerekek, fiatalok szinte észre se veszik, ha megfertőződnek, annyira nincsenek tüneteik.
Igen, a jövőben majd enyhül a járvány. Ahogy minden járvány enyhül idővel. A pestis is szépen eltűnt, pedig fél Európát kiirtotta a középkorban. És még oltóanyagot se fejlesztettek ellene akkoriban.

Az azért figyelemreméltó, hogy a koronavírus hisztéria, a fehérellenes szélbalos zavargások és a liberális fősodratú lakájmédia Trump elleni gyűlöletkampánya ellenére ilyen szoros volt a választás. 4 év múlva akár Donald Jr. vagy Ivanka Trump is indulhatna Kamala Harris ellen. Biden akkor már alulról szagolja az ibolyát, nem fogja kihúzni ezt a 4 évet.

Örömhernyó 2020.11.08. 09:19:18

"Trump a nemzetközi diplomáciában úgy működik, mint egy elefánt a porcelánboltban így csak idő kérdése, hogy kiélez egy olyan komoly háborús válságot"

Hosszú ideje Trump volt az első elnök, aki nem indított háborúkat, nem pénzelte CIA színes forradalmait külföldön. Ellenben tető alá hozta az arab-izraeli békét, amit 1948 óta senkinek se sikerült. Korábban már azért is Nobel Békedíjat adtak, ha valaki egy asztalhoz ültette az arabokat és zsidókat pár napra és nem estek azonnal egymásnak. Jared Kushner és Trump megérdemlik a Nobel Békedíjat.

Ebben a kérdésben nincs bal és jobboldal. Van establishment és anti-establishment. Az establishment háborúkat akar és önteni a pénzt a hadiipari konszernek zsebébe.
Az anti-establishment békét akar és a belpolitikára fókuszálni. Donald Trump, Bernie Sanders, Tulsi Gabbard, Andrew Yang. Ezek az anti-establishment politikusok lettek volna a jó választások. De sikerült két velejéig romlott karrierpolitikust megválasztani.

Örömhernyó 2020.11.08. 09:19:32

"Magyarország számára fontos például, hogy az itteni autógyárak továbbra is számíthatnak e az amerikai piacokra"

A posztolónak nem tűnt fel, hogy a magyarországi autógyárakban egyetlen olyan típust se gyártanak, ami Amerikában kerülne a piacra? Az autóipari konszernek mindenütt nyitnak helyi gyárakat. Az amerikai piacra zömmel amerikai és mexikói (kisebb részben ázsiai) gyárakban szerelik össze az autókat.
A magyarországi és úgy általában az európai autóiparra a német politika jelenti a legnagyobb veszélyt. A németek elhatározták, hogy a jövőben teljesen megszüntetik a fosszilis üzemanyagú autók gyártását és átállnak elektromos autókra. Utóbbihoz egy nagyságrenddel kevesebb alkatrész kell. Emiatt 600ezer autóipari dolgozó fogja elveszíteni az állását csak Németországban.
Ja és hol gyártják az összes akkumulátort az elektromos autókhoz? Kínában és Dél-Koreában. Tehát a legdrágább alkatrészt Kínából kell majd importálni.
Ennek semmi köze ahhoz, hogy Trump vagy Biden az elnök Amerikában. Ez a német politika hülyesége.

Örömhernyó 2020.11.08. 09:20:44

@Arkadiai: Trump egy szellemileg nagyon megfelelően működő 74 éves ember. Nyilván nem olyan, mint 30 éve, de korának megfelelő vagy annál jobb mentális egészségnek örvend.
Joe Biden egy szellemileg elég gyorsan hanyatló 78 éves férfi. Itt nem csak az életkorról van szó, hanem a szellemi frissességről, kognitív képességekről is és a hanyatlás üteméről. Ebben pedig Biden nagyon rosszul áll. De hogy hozzak egy demokrata példát is, Bernie Sanders is magasan Biden felett teljesít, pedig ő aztán tényleg idős.
Ronald Reagan se volt valami jó állapotban a második ciklusában, de Biden talán őt is alulmúlja már most is.
A szellemi leépülés majdnem mindenkit elér, aki nagyon magas életkort ér meg. Bidennél ez a leépülés korábban kezdődött, mint másoknál éd nagyon gyorsan folyik le. Trump fiatalabb, de ami a kornál fontosabb, szellemileg sokkal frissebb.
Biden fizikailag lehet, hogy még működik, de a mentális képességeit lassan elveszti.
Volt egy barátnőm, akinek a 80+ éves nagyanyja testileg teljesen egészséges volt, csak az Alzheimer-kór miatt azt se tudta hol van. Szép hosszú életet élt, csak nem tudott már semmit, nem ismert fel senkit.

gigabursch 2020.11.08. 09:20:57

@Sajtószoba_:
Ez a tisztességes hozzáállás.
Köszönöm!

gigabursch 2020.11.08. 09:21:08

Mi van akkor ha Jan 7 előtt - teszem azt covidban - meghal Bidé bácsi?

Kivlov 2020.11.08. 09:21:13

"Miért jobb Biden?"
Nem jobb. :D

Gazz 2020.11.08. 09:21:24

A konzervatívoknak azt kellene végre megérteniük, hogy ha magukat a normalitás talaján állóknak képzelik ellenfeleikhez képest, akkor nem képviselheti őket egy láthatóan nem normális ember

Gazz 2020.11.08. 09:21:36

@Sir Galahad: "
Ehhez képest Bidenről eddig annyit tudunk, hogy egy demens vénember,aki összevissza beszél, a saját unokáját se ismeri már meg, és Amerikát újra a világ csendőrévé szeretné tenni".
Nem, nem tudunk ilyesmiről. De ha te Trumpék propagandájából akarod megismerni Bident, mert így sikerül redukálnod a kognitív disszonanciádat, akkor sosem fogod megérteni, miért bukott Trump.

MEDVE1978 2020.11.08. 09:22:31

1. Klíma egyezmény. Igen, Biden előirányozta a visszalépést - egy egyébként nem nagyon működő egyezménybe. Ez mindenképpen pozitív, Trump magasan tett az egész kérdéskörre. Bár én azt sem hiszem, hogy Biden ezt túl komolyan fogja venni.
2. Való igaz, hogy Trump nem indított új háborút, tehát nem arról van szó, hogy a külpolitikája teljes kudarc lenne. A kurdokat érintően nem értek egyet, bár jól hangzik az, hogy saját államuk legyen, ez a teljes térséget destabilizálná, együtt a gyenge Irakkal, az erős Iránnal és Törökországgal, akik ellenérdekeltek. Észak-Koreával is elkerülték a háborút, ami ugye mindig napirenden van. Kínával ugye ott a kereskedelmi háború, illetve az EU szívatása, itt valóban várható javulás, de a legtöbb pozitívum, ami várható az az, hogy abbahagyja a büntető vámolgatást az EU termékekre, illetve nem fogja állandóan a NATO hozzájárulást emlegetni.
3. Faji ellentétek mesterséges élezése. Egyetértek benne, hogy Trump rosszul fogta meg a kérdést. Viszont a PC baloldal az USA-ban hajlamos elfelejteni, hogy az országban még rengeteg fehér él, illetve hajlamos őket kollektív bűnösnek kikiáltani. Ennek számos durva és undorító vadhajtása van, mint amikor például egy filmet "szükségtelenül" teleraknak színes karakterekkel úgy, hogy a történet használhatatlan, aztán büszkék a "diversity"-re. (Star Wars). Ha valaki olvas nyugati sajtót, sorra jelennek meg a cikkek a "rendszerszintű rasszizmusról" és a fehér előnyről (white privilege), ami szinte már vallásos jelleget vesz fel. Ez azt jelenti, hogy a fehérek "bűnösök" és ezen változtatni sem tudnak igazából, hiszen beleszülettek privilegizált helyzetükbe, ezért az egyetlen egy helyes hozzáállás, ha lesütik a szemüket és belátják, hogy az ő hibájuk a feketék szenvedése.
Ez egy rettenetesen leegyszerűsített világkép, ami kollektív bűnösséggel dolgozik az egyik oldalon és pont ugyanolyan hibás, mint a minden néger bűnöző.
Pont ezen a területen nem nagyon látni semmi újdonságot. Lesz néhány gesztus a színeseknek és aztán ennyi. Holott igazából a négereket és latinokat nagy szociális programok tudnák hosszú távon felemelni. Ezzel lehetne tényleg változtatni, a mindenféle idióta duma mellé csak körítés. De nem hiszem, hogy Biden ebben lépne.
A BLM-nek abba kellene hagynia emellett a bűnözők védését, egy ennyire fegyverekkel teli országban igenis oké, ha egy fegyvernek látszó tárggyal közeledő, felszólításra nem reagáló négert lelő a rendőr. Ahogy fehért is.
4. A járványkezelést illetően sem várható túl sok Bidentől. Mi a fenét tenne? Annyi változik, hogy most ő lesz az elnök, aki érzi, hogy ez mennyire súlyos járvány. A helyi intézkedések viszont tudtommal még mindig a tagállamoknál vannak.

Etniez 2020.11.08. 09:22:55

@morph on deer: már írtam neki, tetszik ez az utolsó lőszerig harcoló hozzáállása.

Nem kell komolyan venni, hisztikézik, tűncikézik itt a fidelitas tagság.

Hátra kell dőlni, mosolyogni és élvezni a pillanatot.

Én finom bort iszogatok :)

odamondó 2020.11.08. 10:51:38

Mondjuk meg kellett volna nézni a vitákat és máris bennük volt Trump válasza a klímaegyezményre:
Megvizsgálták és szerintük Kína és India nem tartja be az egyezményben leírtakat így az egész inkább egy komédia. Gazdaságilag pedig nem lehet úgy életben maradni 2 versenyző mellett ha ők csalnak.
Kicsit olyan ez mint a 2.vh előtt amikor a németek aláírták, hogy nem lesz fegyverük aztán 'titokban' ment a fegyverkezés.

A többire már válaszolni sem érdemes.

(amúgy az lesz a vicces amikor USA mégse lép vissza... Obama is beígérte, hogy minden katonát kivon Afganisztánból 2008 után. Ja...)

Sancho12 2020.11.08. 10:51:43

@0rdas: Még nem ,de a tramplinak közel van.

birkamenet 2020.11.08. 10:52:01

@Örömhernyó:

Látom a fidess nagyüzemben küldte ki a trolljait a blogokba, hogy éjjel-nappal nyomják a fake news propagandát most már nem csak Biden, hanem szinte mindenki ellen aki nem bukott együtt trumplival.
Sak egy baj van a haszo talan propaganda harcoddal: az olvasók le se szarják ezeket, mert egyrészt nem ez érdekli őket, másrészt ritka hülye az a troll, aki egy bukott választás után erőlködik azon, hogy a fake newsaival megváltoztassa az ingadozók szimpátiáját.

Ez a harc véget ért, az elmebeteg illiberrált diktátor trumpli elbukott. Felkészül a következő illiberrált: orbán!

élveteg 2020.11.08. 10:52:20

@CSL:

"Már bocs, csak kérdés, minek kell még több autót gyártani, nincs elég így is? Nem lenne jobb a már legyártott autókat karbantartani és használni, ahelyett, hogy újakat gyártanak? Nem lenne jobb élhetőbb világot teremteni, természetközelibben élni? Mert én nem érzem boldogabbnak, meg teljesebbnek az életem attól, hogy győrben vagy ingolstadtban az audi százezerszám gyárt autót."

De Csak tudja én gyerekkoromban éltem faltmunnagyapám mellett Temészetközelben élés ? Aztán miből szeretne a természetközelben élni ? Lehetne csak az nem babaruha Nézzen már körül A ma embere a légkondi irodákból kiklépve beül a légkondis autóba aztán elmegy a légkondis plázába Én még gyerekkoromban melóztam a papa mellett E természet közelébe Hajnalban kelltünk befogtunk aztán mentünk a földre szénát gyűjteni Megraktuk a kocsit hazvittük aztán fordultunk Reggeltől estig aztán másnap megint meg megint Aztán nem volt hétvége nem volt Welnes nem volt soha szabadság nyaralás program fesztivál mert az istálló tele volt állatal azokat meg eteni kellett mindg Ne keressen romantikát meg valami természetközeli idilt mert nincs Ami a természet közelében van az kurva kemény élet olyan amit ha a mai buggyosgyatyás telefonyogató pláza huszárnak meg az irodába seggethizlaló exeltáblakezőknak csak egy hétig kellen élniük térdálva könyörögnének bárkinek hogy szabadítsák már ki természetből

#szájbergyerek# 2020.11.08. 10:52:34

A valódi kérdés az: Miért lesz jobbHarris asszony?

Olyan emberről értekezik a poszt, akit kb. fél éven belül félre tudnak állítani ha nem akarják meghagyni bábnak.

birkamenet 2020.11.08. 10:52:50

@Etniez:

Pontosan, a demomraták nyertek, a legközelebbi választás 4 év múlva lesz, eközben a fidelitass tö ämegben zavarja ki a netes trolljait a csatamezőre a központilag gyártott fake news sablon ömlemények terjesztésével, mintha csak most lenne a választási kampány finise, az utolsó esély a tudatlan birkák meggyőzésére.

Miközben ezek az idióták itt koptatják magukat ingyen a nagy semmiért, eközben te borozgatsz, az orbán által verbuvált izraeli lobbista meg havi 10 millióért bodybuildingezik tovább. Na most jön a nagy kérdés: ki a hülye ezek közül?

Alick 2021.03.29. 09:39:28

@birkamenet: Trump nem kezdeményezett háborút, viszont az ISIL-t végül neki kellett legyőznie. Obama alatt amerikai fegyverek is kerültek az Iszlám Államhoz:

www.nbcnews.com/news/world/isis-weapons-arsenal-included-some-purchased-u-s-government-n829201

Obama alatt gazdasági recesszióval küzdött az ország, a gazdasági jelentések alapján Trump állította az országot növekedési pályára (a Covid megjelenésével bezárólag). Azért gondolkozz el azon, hogy ha 2016-ban annyira rendben lett volna az USA, ugyan már hogyan választhatták meg Obama támogatott demokrata utódjelöltje helyett a politikán kívül álló Trump-ot? mekkora belső elégedetlenség kellett ehhez?
És ha Trump sikertelen lett volna, hogyan kaphatott most - a végeredménytől függetlenül - rekord mennyiségű szavazatot?

Hogyan lehetséges, hogy a 4 éves ciklusa alatti politikai ellenszélben eredményeket tudott felmutatni?

www.whitehouse.gov/trump-administration-accomplishments/

A Kína elleni kereskedelmi akciókat pedig valamilyen formában Biden is tovább fogja vinni - ebben a demokraták Trump-pal egyetértettek.

Alick 2021.03.29. 09:39:35

@élveteg: Természet vs. urbán életmód, ezek végletek... van tanyán gazdálkodó ismerősöm és elmondta, hogy ha nincs éppen dologidő, nem szakadnak bele a munkába (éves átlagban az effektív munka jóval kevesebb, mint aki napi 8 órát dolgozik az iparban). Na persze jórészt a gépesítésnek köszönhetően.

Etniez 2021.03.29. 09:39:44

@birkamenet: Én tudom élvezni az életet és a pillanatot. Pénzem van elég, boldog vagyok.

Szóval szerint ők. Ha van pokol, ők odakerülnek. Ha meg nem, akkor dolgoznak keményen, amíg én élvezem a hétvégét :)

odamondó 2021.03.29. 09:39:49

@birkamenet: rofl ez a szánalmas reménykedés, hogy majd a zorbánt eltakarítja a liberál demokrata oldal kívülről. A baj az, hogy rühellem a viktort meg az egész fos pereputtyát, de az ellenzéket még ennél is jobban. Gyurcsány? Lmp? Momentum? Jobblik vagy már ki tudja mi a nevük? Ne vicceljünk. Az egész ország csődöt mondott politikailag. 30 év és 0 eredmény.

Örömhernyó 2021.03.29. 09:39:58

@birkamenet: Amerika annyira elszigetelt külpolitikailag, hogy Trump (és sógora, Jared Kushner) tető alá hozta az arab-izraeli békét. Ami kapásból Nobel Békedíjat érdemelne, de hát Trump nem fekete, mint Obama, aki megkapta a nagy semmire a díjat.
Amerika végre a sarkára áll és a potyautas NATO-tagoktól elvárja a hozzájárulást. Magyarország is nem véletlenül Trump elnöksége idején kezdett haderőt fejleszteni, mert az amerikaiak ránk parancsoltak. A nem NATO-tagoktól, akikkel védelmi szerződéseik vannak, most már Amerika elvárja a hozzájárulást. Például Japán.

Biden majd mosolyog szenilis öregemberként nemzetközi tárgyalások végén a közös csoportképen, csak Amerikának azok a megállapodások nem lesznek jók. De Biden azt se fogja tudni, hogy hol van éppen. Ilyen ez a demencia.

Örömhernyó 2021.03.29. 09:40:04

@birkamenet: Trump annyira volt diktátor, mint bármely amerikai elnök előtte. Megnyerte a választást 4 éve és így lett elnök. Aztán egy tisztességtelen, ellene összefogó médiák által tüzelt gyűlölettel átitatott, szélbalosok által felgyújtott, kifosztott városok árnyékában megtartott választáson alig-alig tudta megverni Biden.
Megjegyzem Trump több szavazatot kapott, mint 4 éve. Tehát nőtt a támogatottsága. Feketék és latinok körében is.

Orbánra rátérve. Sose szavaztam a Fideszre. 10 éve már Magyarországon nem is szavaztam. De azt látni kell, hogy Orbán pont azért van még hatalmon és azért lesz hatalmon, amíg vissza nem vonul, mert az ellenzéket rosszabbnak tartják az emberek.
Mindenki tudja, hogy a Fidesz lop (maffiamódszerekkel). De azt is mindenki tudja, hogy Magyarországon mindenki lop. A gyári munkás alkatrészeket lop. A takarító hzaviszi a hypót. Az irodista a tollat, írószert. Az orvos a közkórházban kezeli a magánbetegeit saját zsebre. A tanár, gépjármű vezetés vizsgán a vizsgabiztos átenged, ha lefizeted.
Mindenki lop Magyarországon és az emberek belátták, hogy mivel a politikusok sem éteri lények, hanem a kutyaközönséges magyar emberek közül választják őket, ezért ők is lopnak.

Ja és a Fidesz bármennyit is lop, ha megszólják érte, akkor mindig tud mutogatni az ellenzékre, hogy ők is lopnak. Még ellenzékben is lopnak. Ez van.
Nyilván aki kormányon van, az sokkal többet tud lopni.

Úgyhogy Orbán marad. Nincs alternatíva. Biden majd bepróbálkozik, lesz tüntikézés, valami követségi CIA összekötő szervez valamit, mint annak idején André Goodfriend úr. A magyar ember meg leszavaz a kisebb rosszra.

Örömhernyó 2021.03.29. 09:40:07

@birkamenet: Trump annyira volt diktátor, mint bármely amerikai elnök előtte. Megnyerte a választást 4 éve és így lett elnök. Aztán egy tisztességtelen, ellene összefogó médiák által tüzelt gyűlölettel átitatott, szélbalosok által felgyújtott, kifosztott városok árnyékában megtartott választáson alig-alig tudta megverni Biden.
Megjegyzem Trump több szavazatot kapott, mint 4 éve. Tehát nőtt a támogatottsága. Feketék és latinok körében is.

Orbánra rátérve. Sose szavaztam a Fideszre. 10 éve már Magyarországon nem is szavaztam. De azt látni kell, hogy Orbán pont azért van még hatalmon és azért lesz hatalmon, amíg vissza nem vonul, mert az ellenzéket rosszabbnak tartják az emberek.
Mindenki tudja, hogy a Fidesz lop (maffiamódszerekkel). De azt is mindenki tudja, hogy Magyarországon mindenki lop. A gyári munkás alkatrészeket lop. A takarító hzaviszi a hypót. Az irodista a tollat, írószert. Az orvos a közkórházban kezeli a magánbetegeit saját zsebre. A tanár, gépjármű vezetés vizsgán a vizsgabiztos átenged, ha lefizeted.
Mindenki lop Magyarországon és az emberek belátták, hogy mivel a politikusok sem éteri lények, hanem a kutyaközönséges magyar emberek közül választják őket, ezért ők is lopnak.

Ja és a Fidesz bármennyit is lop, ha megszólják érte, akkor mindig tud mutogatni az ellenzékre, hogy ők is lopnak. Még ellenzékben is lopnak. Ez van.
Nyilván aki kormányon van, az sokkal többet tud lopni.

Úgyhogy Orbán marad. Nincs alternatíva. Biden majd bepróbálkozik, lesz tüntikézés, valami követségi CIA összekötő szervez valamit, mint annak idején André Goodfriend úr. A magyar ember meg leszavaz a kisebb rosszra.

nemecsekerno_007 2021.03.29. 09:40:10

@Örömhernyó: Jaja, a német és EU-s zöld politika elhitette a néppel, hogy a vontatókötéllel tolni is leget az autót :)))))

nemecsekerno_007 2021.03.29. 09:40:12

@Exploiter: Jaja, a Patással is az a baj, hogy adóparadicsomot csinált az országból illetve a Budapest-Belgrád vasúttal az EU-s vámokból is pénzt akar lecsípni. Ezért nincs rendben nálunk a jogállam :)))))))))

Visceroid 2021.03.29. 09:40:18

@Arkadiai: Én azt nem mondtam, mondjuk lehet, hogy jobb formában van, mint Biden. Valahol ez már egyébként a fehér ember végét is jelzi ezen a bolygón. A valaha nagy fehér nemzetek nem tudnak mást kitermelni magukból, csak szenilis öreg vezetőket, eközben fekete bandák randalíroznak mindenfele. Európában ugyanez a helyzet, csak arabokkal. Persze a nyugat-európai még mindig elhiszi a mesét, hogy ő "segít" a "szegény szerencsétlen kisebbségin", aki viszont csak el akarja venni a fehérek vagyonát meg bosszút akar állni a vélt vagy valós múltbeli sérelmeiért. Ez az igazi rasszizmus.

eßemfaßom meg áll 2021.03.29. 09:40:21

@birkamenet: Most te lehülyézted magad vagy te fizetésért kommentelsz?

Ursus Arctus 2024.02.18. 13:37:38

Újra aktuálissá kezd válni a poszt 2024-ben!
süti beállítások módosítása