Amerika egyre nagyobb bajban van

2020. április 11. 00:50 - Ursus Arctus

newyork.jpg

Napok óta döbbenetes számadatok érkeznek az Egyesült Államokból: április másodika óta 30 ezer felett van a napi koronavírus fertőződések száma. Április 2 óta csak egyetlen alkalommal volt 30 ezer alatt: április 5-én. Az USA területén már majdnem fél millió a fertőzött (április 10-én késő este: 496 556) és majdnem 19 ezer a járványban elhunyt. 

usa_pandemic_2020apr.jpg

A fertőződések területi eloszlása nagyon egyenlőtlen: az össz megbetegedések 34 százaléka egyetlen városra koncentrálódik, ez pedig a 23 millió lakosú (az agglomerációt nem nézve is 8,5 milliós) New York. A szűkebben vett városi területen is 10 431 az egy négyzetkilométerre eső lakosok száma, így jelenleg ez az Egyesült Államok legsűrűbben lakott övezete. Sokáig a világ Olaszországra és Spanyolországra figyelt a járvány gyors terjedése és a rengeteg haláleset miatt, de most pár napja már az USA -ból érkeznek a legrémisztőbb hírek. Míg az egyes Nyugat-, és Dél-európai országokban legfeljebb 600 - 800 a napi haláleset, addig az USA - ban már közel 2 ezren halnak meg naponta (április 10-én 2035 volt az elhunytak száma).

usa_allami_esetek.jpg

Pedig eleinte Donald Trump nem nagyon akarta komolyan venni a vészjelzéseket és még az első néhány száz amerikai megbetegedéskor sem mutatott hajlandóságot - az Európában akkor már ijesztően alakuló járványhelyzet dacára sem - a szükséges vészhelyzeti rendelkezések bevezetésére. Később aztán, mikor az USA élre tört a megfertőződések számában, megkezdődött a kapkodás.

vilag_adatok.jpg

Jelenleg az Egyesült Államok és azon belül is főleg New York óriási bajban van. Hamarosan a Föld összes fertőzéses esetének már közel egyharmada lesz az USA területén (ez most még 29,3%). De önmagában New York így is megelőzi akármelyik európai országot a maga 170 ezres betegszámával.

Láthatóan az amerikaiak alig vannak felkészülve a kritikus helyzetre, sokan ezért nem csak Trump elnököt, hanem a demokrata New York-i főpolgármestert, Bill de Blasio is okolják, aki szerintünk túl későn reagált a katasztrófára. New Yorkban jelenleg napi 700-800 ember halálozik el a koronavírus okozta megbetegedésekben, így ideiglenes hűtőkocsikban kénytelenek tárolni a holttesteket.

jarvany_grafikon_usa.jpg

Nem tudni meddig fajul még a helyzet és mikortól tud úrrá lenni a nehézségeken az Egyesült Államok illetve New York vezetése. Bennünket magyarokat az amerikai helyzeten túl azonban nyilván saját sorsunk érdekel leginkább. Erre vonatkozik kérdésünk is:

A szavazás állása 1586 szavazat után (5843 látogatást követően): 57% szerint (902 voks) 4 hónapon belül véget ér a járvány Magyarországon, 43% szerint pedig tovább fog tartani mint 4 hónap (vagyis tovább tart, mint augusztus). Az elhúzódó járványt gondolókon belül 14% véli úgy, hogy több, mint egy év múlva lesz vége az csak egésznek.

sajtoszoba4.jpg

178 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtoszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr5715603656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Exploiter 2020.04.13. 14:02:34

@math0:

Amúgy meg ha már így felbasztál, a magyar TÉNYek szerint a hazai halálozási ráta 7%, New Yorkban 5%.
Csak míg az elsőben azt látod, hogy nem tesztelünk eleget és sokkal sokkal több a fertőzött, addig a másikról nem tudod ezt feltételezni, mert Orbán puszta jelenléte meggörbíti az ok-okozati összefüggéseket.
Annyi következetesség nincs benned, mint egy marék retardált csigában, a világon nem láttam még ilyen sötét faszt, aki ennyire biztos lenne a hülyeségeiben, mint te.
A magyar net szégyene vagy baszod.

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2020.04.13. 14:04:25

@Barkalot:
Elég rossz bizonyitványt állit ki magáról ez a fickó amikor telesirja a libsi sajtó azzal, hogy mostantól neki kell gondoznia az idős apját. Nem csodálom, ha nem adja a nevét hozzá

Emmett Brown 2020.04.13. 14:35:27

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: szóval, hol nagyobb a felderítettség? Itthon vagy Svédországban?

Barkalot 2020.04.13. 14:53:16

@Exploiter:

Ő egy egyetemi tanár különben, itt egy előadása :D

www.youtube.com/watch?v=tN25SW6hh8I

teéjesenmindegy 2020.04.13. 14:56:14

@math0:
"Akkor még egyszer a kedvedért. Orbanisztán 5-ször kevésbé hatékonyan tesztel, Orbán elbaszta."
Vagy ötször alaposabbak, és ötször annyit tesztelnek feleslegesen, aki csak elnyikkantja magát, hogy beteg?

Mi a szart nem lehet megérteni azon, hogy nem az ország lakosságához mérten kell számolni a teszteket?

"a különbség köztem, meg az idióták között ezeken a blogokon, hogy ha valamit nem tudok, akkor nem hazudom azt, hogy tudom." :D:D::D:D::D:D
Csak ilyenre még nem volt példa, ugye?

Emmett Brown 2020.04.13. 15:06:48

@teéjesenmindegy: akkor neked is: ezek szerint az alapos tesztelés miatt itthon nagyobb a felderítettség mint Svédországban?

Örömhernyó 2020.04.13. 15:13:21

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: Oroszország se egységes. Moszkvában simán lehet olyan járvány, mint New Yorkban. Oroszország vidéki részén nyilvan lassabban terjedne a vírus.
Oroszország nem egy gazdag ország, de van mindenki számára hozzáférhető egészségügyi ellátórendszere.
Ebben a járványban bebizonyosodott, hogy a nagy szabadosságban tobzódó nyugati társadalmak hatalmas veszteségeket szenvednek. A fasisztoid vagy kommunista rendszerek és a monolitikus, egy etnikumból álló, nem sokszínű társadalmak, amik kirekesztik a tőlük különbözőket, sikeresebben kezelték a járványt.

Exploiter 2020.04.13. 15:15:02

@Barkalot:

Tudom, bazz, azért vagyunk fényévekre lemaradva nyugattól, mert csak ilyen félkegyelmű kontraszelektált nyomorultak hajlandók bárhol is dolgozni az állami szférában, meg a tudományos területeken ezért a lófasz pénzért.
Amennyit fúj az operatív törzsre, a háttérben pont ugyanolyan képességű emberek ülnek, mint ő.
Az egész ország az inkompetencia mocsarában fetreng és ez a barom azt se fogja fel, hogy ennek ő az élő demostrációja.

teéjesenmindegy 2020.04.13. 15:16:56

@Emmett Brown:
Nem értem a kérdést. Egy gyanús esetnek nyilván jobban utánamennek, mint a svédek.
Januárban mondjuk nem volt egy darab fertőzött sem, nyilván teljesen nulla lett volna az eredmény akármerre indulnak el a tesztekkel. Amikor megjelent az első eset, akkor annak utánamentek, annak van értelme, random tesztelgetésnek nincs.

Mit jelent az, hogy mekkora a felderítettség? Egyáltalán olyat hogyan lehet mérni? Ha holnap mindenkit letesztelnél akkor az 100% lenne? És mi van a lappangókkal, a még nem kimutatható fertőzöttekkel?

Emmett Brown 2020.04.13. 15:23:39

@teéjesenmindegy: hol van arányaiban kevesebb pozitív de nem tesztelt ember? Itthon ahol alaposabban teszteltek, vagy a balfasz svédeknél?

teéjesenmindegy 2020.04.13. 15:31:22

@Emmett Brown: Mihez képest arányaiban?
Van két 10 milliós ország. Svédben van 11 ezer fertőzött, akiknek van darabonként 3-4 kontaktjuk. Itthon van 1500 fertőzött, szintén 3-4 kontakt. Akkor mi a kérdés? Hogy hol van több olyan, aki fertőzött, de nem tesztelték?

teéjesenmindegy 2020.04.13. 15:50:28

@Emmett Brown: Hát, minden valószínűség szerint svédben van több olyan, aki fertőzött.
Mi a kérdés?

lenörd hofstadter 2020.04.13. 16:17:08

Nekem az tetszik, hogy mostanában már szinte minden cikkből kiderül, hogy a firkász nem megjátssza, hanem tényleg ennyire full kretén.

Csak hirtelen, jelen pillanatban:

Amerika kb. 550 000
Európa kb. 800 000

Ennyit a "döbbenetes" számokról.

Benneteket tenyésztenek valahol ilyen ostobának, vagy felvételi követelmény a negatív IQ és sajnos ilyen sokan vagytok akik megfelelnek?

Emmett Brown 2020.04.13. 16:24:20

@teéjesenmindegy: ott nyilván több a fertőzöttek darabszáma.
Ha itthon alaposabban tesztelték a kontaktokat, akkor itthon valószínűbb hogy találtak tünetmentes vagy enyhe lefolyású betegeket mint a svédek ugye? Ahol ugye Gretat sem tesztelték.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.13. 16:26:30

@teéjesenmindegy: Te a Föld megmentésével foglalkozz, hogy válik ki az oxigén a széndioxidból! :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.13. 16:31:39

@lenörd hofstadter: Rólad kiderül hogy full kretén vagy, nyilván döbbenetesek a számok ha Trump katasztrófa sújtotta területté nyilvánította az USA-t. Persze a full kretének számára az értő olvasás képtelenség.

chrisred 2020.04.13. 16:43:02

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: Vagy annál könnyebben tudja eltitkolni a a valós adatokat.

chrisred 2020.04.13. 16:47:26

@teéjesenmindegy: "Vagy ötször alaposabbak, és ötször annyit tesztelnek feleslegesen, aki csak elnyikkantja magát, hogy beteg?"

Vagy folyamatosan tesztelik azokat, akik a veszélyeztetett rétegekkel kapcsolatban állnak, például az idősotthonokban élőket, dolgozókat?

kofolafan 2020.04.13. 17:03:16

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe:

Majd meglájuk, mi lesz, amikor a mostani 1500 regisztrált fertőzött helyett lesz mondjuk 150 ezer.

teéjesenmindegy 2020.04.13. 17:24:27

@Emmett Brown: "Ha itthon alaposabban tesztelték a kontaktokat, akkor itthon valószínűbb hogy találtak tünetmentes vagy enyhe lefolyású betegeket mint a svédek ugye?" Elviekben igen. Gondolom ezért van 1400 eset, és ebből csak 200 kórházban.

@chrisred: Vagy. Gondolom a járványügyi szakemberek tudják, hogy kit kell tesztelni.

chrisred 2020.04.13. 17:30:31

@teéjesenmindegy: A svéd vagy a magyar járványügyi szakemberek?

Emmett Brown 2020.04.13. 17:57:24

@teéjesenmindegy: akkor viszont ez azt is jelenti, hogy nálunk a mért halálozási ráta közelebb van a ténylegeshez mint a svédeknél, vagyis a kettő nagyjából megegyezik.

Ami viszont igencsak magas, különös tekintettel arra, hogy elviekben az egészségügynek ennyit simán bírnia kellene, hiszen nálunk 3szor annyi ágy van, mint a svédeknél. Illetve hogy náluk dübörög az élet.

teéjesenmindegy 2020.04.13. 18:01:00

@chrisred: Speciel a magyarokról beszéltünk, és ahhoz is szóltál hozzá.

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2020.04.13. 18:04:29

@math0:
"Anglia nem bezzegország, ugyanolyan náci populista vezetője van, mint Orbán. meg is látszik."

Svédországnak egy iskolázatlan szoci a miniszterelnöke, szóval top kategóriás a te szempontodból, aztán mégis rosszabb a halálozási arány, mint Magyarországon

teéjesenmindegy 2020.04.13. 18:08:23

@Emmett Brown: Frankón nem értelek.
A svéd halálozási valami 8%, a magyar per pillanat meg 6,5. Mi az, hogy tényleges meg nálunk mért halálozási arány? Ha valaki valahol meghal akkor az mért, vagy tényleges.
Tényleg elmondhatnád, hogy mire akarsz kilyukadni.

Nálunk 3x annyi ágy van. Oké. Erre a kórságra meg nincs gyógyszer. Akkor innentől nem tudom, hogy min múlik annak a másfél százaléknak az élete. Főleg ilyen mennyiségnél. Mindenhol mindenkinek van ágya, felszerelése jelen pillanatban még. Nem hinném, hogy az orvosokon meg az eszközökön múlik.

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2020.04.13. 18:09:41

@Emmett Brown:
Ecuadorban a fertőződés és a halálozási ráta töredéke a magyarországinak papirforma szerint. Miközben százszámra gyújtik össze a halottakat a saját otthonukból, a mai Index cikk 700-ról ir

Ennyit a spekulativ zsonglőrködésről a számadatokkal

Emmett Brown 2020.04.13. 18:10:38

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: ja, a mért magasabb. Úgy, hogy mi elvileg jobban tesztelünk (tehát a mi hivatalosunk közelebb van a ténylegeshez mint az övék, tehát a tényleges kb megfelelhet), ezen felül nálunk háromszor annyi ágy van tizedannyi esetre.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.13. 18:12:18

@teéjesenmindegy: Szerintem te tanulj meg, mert az enyémben nincs hiba! Viszont te nem tudod mikor kell felkiáltójelet használni. A CO2 hogy lenne unalmas? Ha kiválik belőle az oxigén, megoldódik az emberiség egyik legfőbb problémája. Miért tagadod meg tőlünk a tudásod? :-))

teéjesenmindegy 2020.04.13. 18:16:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ó, már azt is mondtam, hogy meg akarom oldani az emberiség problémáit?
Ejha! Egyre több mindent fantáziálsz kispöcsű.
" az enyémben nincs hiba! "
Csak ugyan
dislexia
tejhatalom

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2020.04.13. 18:16:20

@chrisred:
A nagyonliberális svédek persze nem titkolnak semmit, csak éppen nem hozták nyilvánosságra

Emmett Brown 2020.04.13. 18:18:48

@teéjesenmindegy: a halálozási ráta=halott/pozitívra tesztelt. Ez a hivatalos. És van a tényleges, ami halott/pozitív. Felteszem, hogy a svédek meg mi nem ecuadoriak vagyunk, tehát a halottak száma frankó adat.

Ha MI jobban tesztelünk, akkor nálunk a hivatalos ráta jobban közelíti a ténylegest, mert a mi hivatalos nevezőnk közelebb van a valóságoshoz mint a svédeké. Így a két tényleges adat kb egálban lehet.

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2020.04.13. 18:20:22

@kofolafan:
"a mostani 1500 regisztrált fertőzött helyett lesz mondjuk 150 ezer."

Álom, álom, édes álom

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.13. 18:25:43

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: Na szép! Te még több fertőzöttet kívánsz? Látszik hogy magyar gyűlölő vagy!

teéjesenmindegy 2020.04.13. 18:27:39

@Emmett Brown: Egyébként most mondta azt valaki, hogy Magyarország nem tudja ellátni azt a 2-300 intenzív ápolásra szoruló fertőzöttet?

Igen, nyilván előfordulhat, hogy XY megkapta a vírust, erről senki nem tud, ő sem, elesik és kitöri a nyakát - de nyilván nem ez a jellemző. Akinek komoly tünetei vannak, azt nem hinném, hogy ne tesztelnék le. Szóval nehezen tudom elhinni, hogy a kórházban a belgyógyászaton valaki most elkezd fuldokolni, meg köhögni, akkor ne tennék át a járványba.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.13. 18:28:38

@teéjesenmindegy: Küldjek neked sok felkiáltó jelet? !!!!!! Használd egészséggel! Még mindig az oxigén kiválása a CO2-ből, ami rejtély nekem. Ejts morzsákat a tudásodból! :-))

teéjesenmindegy 2020.04.13. 18:29:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: magyargyűlölő. Egy szó, kedves "az én szövegemben nincs hiba"

teéjesenmindegy 2020.04.13. 18:30:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Kérdezd a fikuszod, az megcsinálja, ha már neked nem megy!!!!!!!!!!

teéjesenmindegy 2020.04.13. 18:31:31

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Felkiáltójel. Szintén egy szó, te balfasz :D::D:D

chrisred 2020.04.13. 18:32:44

@teéjesenmindegy: Én a svéd és a magyar járványügyi helyzet összehasonlításához szóltam hozzá.

Barkalot 2020.04.13. 18:46:45

@math0:

New Yorkban minden nap felderítenek 8-10 ezer fertőzöttet! Csak mondom!

Barkalot 2020.04.13. 18:58:41

@math0:

El kell érni a nyájimmunitást, hogy lecsengjen! Ehhez kb. 60% átfertözöttség kell. Vagy meg kell várni a vakcinát! Ennyi.

Barkalot 2020.04.13. 19:03:09

@math0:

Minden kutató ezt mondja! Másképp nem cseng le! Hogyan? Magától eltűnik??? Jó hülye vagy te !

Lehet a svédek csinálják jól??? Nyájimmunitásra építenek!

Barkalot 2020.04.13. 19:05:17

Vakcina nélkül nem tűnik el magától a vírus ha nincs egy bizonyos számú átfertőzöttség! Mégis hogyan tűnne el???

chrisred 2020.04.13. 19:19:29

@Barkalot: Egyelőre az egyedi immunitás kialakulása sem igazolt tény.

chrisred 2020.04.13. 19:24:04

@math0: Kínában három hete nem volt annyi új fertőzés, mint tegnap, Koreában meg a gyógyultakban mutatták ki a vírus jelenlétét. Az nem eredmény, hogy szigorú karanténszabályozással meg lehet akadályozni a fertőzés továbbterjedését, ez évszázadok óta ismert módszer. A kérdés, mi történik a karantén feloldása után.

Barkalot 2020.04.13. 19:24:29

@math0:

Hagyd már kínát! Úgy hazudnak mint az állat!

Na de akkor halljuk nagy okos, mi a megoldás a járvány megfékezésére???

Barkalot 2020.04.13. 19:24:59

@chrisred:

Akkor mi a megoldás? Teljes karantén hetekig?

Barkalot 2020.04.13. 19:26:15

@chrisred:

Hogyan tűnik el magától a vírus ha nincs még ellene oltás? Elszáll a szélben? Hordozó mindig lesz.

Barkalot 2020.04.13. 19:29:10

@math0:

Dobj már egy linket hogy mi a megoldás akkor nagymester! Teljes karantén hetekre?

Barkalot 2020.04.13. 19:32:50

@math0:

Dehát orbánék basznak tesztelni!!!

chrisred 2020.04.13. 19:33:06

@Barkalot: A karantén nem megoldás, hanem szükségszerűség. Megoldást eddig senki nem talált.

chrisred 2020.04.13. 19:33:44

@Barkalot: Lehet, hogy nem tűnik el soha.

Barkalot 2020.04.13. 19:35:46

@chrisred:

Vakcina vélhetően nem dísznek lesz. Számítanak rá, hogy szükség lesz rá, máskülönben felesleges az egész oltóanyag kikutatása, meg rahedli pénz beleölése!

chrisred 2020.04.13. 19:38:26

@Barkalot: Ha majd lesz, akkor meglátjuk.

teéjesenmindegy 2020.04.13. 19:40:36

@math0: 100 beteg nem tényező kínában, mi? Elmondom neked faszari, hogy egy betegtől indult ez az egész.

Dél Korea pedig pont annyit tesztel, mint Magyarország. Ők is 30 szoros felderítéssel dolgoznak.
Az egyik mondatodban ez még felesleges baromság amit Orbán csinál, a másikban pedig dicséred Koreát pont ugyanazért. Egy fasz vagy :D

Ja, ne linkeld már be negyvenszer ugyanazt az agymenést, a kutyát nem érdekli.
Te autista vagy, az a nagy helyzet. Beragadsz valamiben, aztán hajtogatod. Tipikus autista vonás. Nem úgy kell ittas sofőrt keresni, hogy folyamatosan mindenkit ellenőrzöl. Ez mindenkinek teljesen világos. Na, te találsz egy cikket, hogy Zalában, napi 2 órában ellenőrzési akciót tartottak két hétig. És azt hiszed, hogy igazad van. Nincs. Egy kretén vagy.

teéjesenmindegy 2020.04.13. 19:47:29

@math0:
"azért olyan szar a halálozási ráta?"
Annyira azért nem szar az olaszoknál sokkal szarabb.

" ez csak egyféleképpen lehet, ha Orbanisztánban a szar kórházak és ellátás miatt hullanak a betegek,"
Egészen biztos vagyok benne, hogy jelenleg sehol a világon nem kap senki jobb ellátást. Gyógyszer nincs, gyógymód nincs, pont ugyanazt tudják tenni Norvégiától Romániáig mindenki.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.13. 19:56:34

@math0: Azért sziszifuszi feladat @teéjesenmindegy: hülyeségeit összeszedni. Hogy van türelmed hozzá? Én az oxigén kiválásánál az CO2-ből, megakadtam. :-))

Emmett Brown 2020.04.13. 19:58:09

@math0: igen bazd meg. Ha valami az alsó 15%ban van, akkor arra lehet mondani hogy nem sok.

Vagy szerinted nem?

Emmett Brown 2020.04.13. 19:59:55

@math0: járványügy nem használja ezt a mutatót, mert abból a szempontból ami nekik fontos, nem lehet belőle semmilyen extra információt nyerni.

Emmett Brown 2020.04.13. 20:06:03

@math0: mindkettőre működik a becslés te farok (főleg ha nemzetközi mérések alapján veszel egy bővebb intervallumot). Főleg, hogy szerinted a halálozási ráta viszonylag állandó, nem függ attól hogy milyen szakaszban van a járvány.

Így a napiak összesítve értelemszerűen kiadják a kumuláltat.

Emmett Brown 2020.04.13. 20:07:53

@math0: nem én vagyok az, aki egy olyan stattal érvel, amiről konkrétan tudja, hogy egy kalap szart sem ér.

Emmett Brown 2020.04.13. 20:12:02

@math0: alsó 15% sok vagy nem sok?

Gyerünk. Itt a lehetőség, most érvelhetsz. Másolgatás nem ér.

Emmett Brown 2020.04.13. 20:20:38

@teéjesenmindegy: nálunk két lehetőség van: vagy a tesztelés szar, vagy a halálozási ráta túl magas.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.13. 20:22:09

@math0: Tudom, azért nem értem miért fogsz bele egy ekkora feladatba. Teljesíthetetlen. :-))

Emmett Brown 2020.04.13. 21:18:18

@math0: szóval alsó 15%ra mondhatod-e, hogy nem sok?

Emmett Brown 2020.04.13. 21:38:12

@math0: igen, ez vagy ezt jelenti, vagy azt, hogy szar a statisztika, és basznak eleget tesztelni.

Mi a faszt nem értesz azon, hogy a halott/pozitív aránynak csak a járvány lecsengése után lesz értelme? Ugyanis aki az elmúlt pár napban fertőződött meg (és került be a statisztikába!), azokról jelenleg kurvára nem tudjuk, hogy mi lesz a sorsuk (meggyógyulnak vagy meghalnak).

Ezt eddig fel bírod fogni?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.04.13. 21:51:56

@Emmett Brown: nem, faszfejkém, komolyabb bajod van neked. ha feltételezzük is azt, hogy a 7 napja megtalált 11 beteg mellett N ismeretlen beteg is volt, akkor is, amit te hiszel, az az, hogy a ma meghalt 10 beteg mind abból a 11-ból került ki. a képleted ezen alapul. tehát abból a 11-ból 10 meghalt. ezt mondja a képleted, ezen a feltételezésen alapul.

ÉS EZ KURVÁRA FÜGGETLEN az N másik, ismeretlen betegtől, mert a képleted szerint azok nem haltak meg, vagy később fedezték fel őket. akit halálukig soha nem teszteltek, azt ugye 0 nappal a haláluk előtt tesztelték. de a te képleted azt mondja, hogy minden halottat 7 nappal a haláluk előtt teszteltek pozitívnak.

TE EGY MONGOLIDIÓTA, SELEJTES, TOTÁLKÁROS FASZ VAGY.

Emmett Brown 2020.04.13. 22:21:29

@Brendel Mátyás: pedig ez bizony a cfr differenciálhányadosa. úgy tudom, hogy elég fontos egy mennyiség változási sebessége és iránya. hiszen jelzi, hogy merre tartunk éppen :)

azok az emberek, akiket múlt hét végén vittek be az idősek otthonából jelenleg még JAVÍTJÁK a hivatalos halálozási arányt. A pár napos eltolásos mutatót pedig nem. (direkt írtam pát napot, mert nem az a lényeg, hogy 7 vagy 5 vagy 11, hanem az elv)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.04.13. 22:42:38

@Emmett Brown: ezt nem fpgtad fel, nem is válaszoltál rá, mert egy kis geci vagy

nem, faszfejkém, komolyabb bajod van neked. ha feltételezzük is azt, hogy a 7 napja megtalált 11 beteg mellett N ismeretlen beteg is volt, akkor is, amit te hiszel, az az, hogy a ma meghalt 10 beteg mind abból a 11-ból került ki. a képleted ezen alapul. tehát abból a 11-ból 10 meghalt. ezt mondja a képleted, ezen a feltételezésen alapul.

ÉS EZ KURVÁRA FÜGGETLEN az N másik, ismeretlen betegtől, mert a képleted szerint azok nem haltak meg, vagy később fedezték fel őket. akit halálukig soha nem teszteltek, azt ugye 0 nappal a haláluk előtt tesztelték. de a te képleted azt mondja, hogy minden halottat 7 nappal a haláluk előtt teszteltek pozitívnak.

TE EGY MONGOLIDIÓTA, SELEJTES, TOTÁLKÁROS FASZ VAGY.

teéjesenmindegy 2020.04.13. 22:54:18

@math0:
"Dél Korea 10000 teszt per egymillió fő
Orbanisztán 3600"

Akkor most nagyon nagyon sokadjára, te ostoba fasz, mi köze annak, hogy hány millió fő van az országban??????
Mi?
Ennyire kibaszottul nehéz felfogni, hogy elmehetsz te csinálni 300.000 tesztet Békés megyében, amikor az a 11 fertőzött, aki ott van képtelen végignyalni 300ezer embert? Tényleg ennyire nehéz megérteni, hogy az USÁban az egymillió tesztet nem Luisianaban meg Coloradoban kell megcsinálni, hanem NY-ban, ahol esetek is vannak?

Magad mondtad bazmeg, hogy feleslegesen sokat teszteltek Orbánék. Most akkor szájbaszarod magad? Ha elmennek és elszarnak 300.000 tesztet békésben, azzal mit érnek el, ha ott még véletlen se köhög senki?

teéjesenmindegy 2020.04.13. 23:02:58

@Emmett Brown:
"nálunk két lehetőség van: vagy a tesztelés szar, vagy a halálozási ráta túl magas."
Mihez képest túl magas?
Leginkább attól függ, hogy kik kapják el ezt a kurva vírust. Szlovákiában van 770 fertőzött meg 2 halott.
Nem hinném, hogy a szlovák eü annyival mindenki felett állna. Vagy valamit máshogy számolnak, vagy hermetikusan elzárták az összes öreget valahova.

Emmett Brown 2020.04.13. 23:45:04

@Brendel Mátyás: matyi baszod. Négy napja te azzal nyitottál, hogy a halottak számat elosztottad az aznapi új fertőzöttek számával. Majd magyaráztad, hogy ez aztán a hasznos mutató.

Még egyszer: ha most a járvány középen valamilyen csoda folytán az eddigi összes fertőzött benne lenne a statisztikában, akkor a halálozási ráta (kumulált halott/kumulált pozitívnak tesztelt) ALULBECSÜLNÉ a tényleges arányt. Ezt érted?

Erre válaszolj, ne a korábbi szövegeidet másold, mert kezdesz kicsit átmenni Zuzu Petalsba.

Emmett Brown 2020.04.13. 23:59:28

@teéjesenmindegy: a halálozási ráta a végén 4 dolog kombinációjától függ: kormányzati intézkedések (gyorsaság és szigor), ezeknek a betartása a nép által (betarttatása), az eü rendszer színvonala és némi szerencse.

A miénk relatíve magas a keleti EU tagokhoz képest. Tehát valamit elbaszunk.

szabi68 2020.04.14. 00:12:20

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: Ha nagyon rövid akarok lenni, igen. Ha megnézed a svédeket ( jó nagy borulást fog hozni náluk, hogy nem korlátozzák az emberek jogait, csak kérnek) Nem mondom azt , hogy az “ illiberális” mindenben csak jó , de a vírus ellen mindenképpen . A New York Timea ... na arra már rég nem lehet sajnos adni ...ahogy a CNN -re se ! Lery King is átment a FOX -hoz.

teéjesenmindegy 2020.04.14. 00:54:08

@math0: " sokan vannak, sokan utaznak el, sokan jönnek vissza, sok a turista, sok a vendégmunkás náluk, sok a saját vendégmunkásuk. óriási városaik vannak, ha megjelenik egy pár ponton a vírus, sokkal több embert kell letesztelni."
Miért te fasz??? Hát áruld már el bazmeg, hogy egy darab koreai fertőzött mivel tud több embert megfertőzni, mint egy magyar? Csak emlékeztetlek, hogy szoros kapcsolat kell, nem elég az, hogy több embert lát az utcán.
Mi a jó kurva anyádat számít az, hogy egy várossal arrébb hány millióan laknak?
A buta beteg autista agyad szerint miért nem az számít, hogy KIM hány embernek adhatta át a betegséget?? Miért az, hogy abban a városrészben, ahol soha nem járt mennyien laknak?

Emmett Brown 2020.04.14. 09:15:30

@math0: te önellentmondásos barom. Napok óta azt ugatod, hogy Orbán nem tesztel, miatta van a kór az idősek otthonában.

Erre közlöd, hogy a kormányzati intézkedések nem számítanak?

Emmett Brown 2020.04.14. 09:30:16

@math0: tehát a felső 10%ra lehet mondani, hogy túl magas, de az alsó 15%ra nem lehet azt mondani, hogy nem sok?

Emmett Brown 2020.04.14. 10:10:59

@math0: "
"kormányzati intézkedések (gyorsaság és szigor), ezeknek a betartása a nép által (betarttatása)"

faszt. ezektől a betegek száma függ, a halálozási ráta nem. idióta vagy. fasznak adsz a Fidiótának magas labdát, te kis selejt?! "

math0 · ateistaklub.blog.hu
2020.04.14. 00:07:38
@teéjesenmindegy: "Mihez képest túl magas?"

a többi ország 90%-ához képest. az összes olyan országhoz képest, amely Orbanisztánhoz hasonló stádiumban van.

"Leginkább attól függ, hogy kik kapják el ezt a kurva vírust. Szlovákiában van 770 fertőzött meg 2 halott.
Nem hinném, hogy a szlovák eü annyival mindenki felett állna. Vagy valamit máshogy számolnak, vagy hermetikusan elzárták az összes öreget valahova. "

sokat tesztelnek, jól intézkedtek, lényegében alig van náluk járvány. nem baszták el, mint Orbán.

itt meg azzal érvelsz, hogy a szlovákok azért állnak jobban, mert JÓK AZ INTÉZKEDÉSEK.

Emmett Brown 2020.04.14. 10:29:01

@math0: annál biztosan jobb modell, mint amit te csinálsz, hogy leosztod a hapi halottat a napi új esettel :) mert azok aztán tuti mind ha haltak meg :) jah, kurvára nem.

illetve: We defined crude CFR as the number of cumulative deaths divided by the number of cumulative cases at a specific point in time. To estimate CFR in real time, we used the delay from hospitalization to death

Mert szerinted mit csinálnak? egy komplexebb függvényt használnak arra amire azt mondtam hogy 7 (vagy 5 vagy 9). illetve számolnak azzal, hogy ennek van egy varianciája (azaz aki "7" napja lett tesztelve, azok közül nem mindenki ma hal meg, van aki már tegnap, de olyan is aki később)

Az elv a lényeg: amíg tart a járvány, addig a levonásos rátának sokkal több értelme van. amikor vége van, akkor a kettő meg fog egyezni.

Hogy mi értelme van? eddig azt hittem, hogy arra megy ki a dolog, hogy Orbán elbaszta :)

Emmett Brown 2020.04.14. 10:35:55

@math0: azt látod, hogy ez városrészenkénti lebontás? és van egy overall NYC rubrika, ami 36.6?

www.worldometers.info/coronavirus/#countries szűrjél Európára, és rendezd sorba teszt/1m alapon.

47 területből mi hátulról a kilencedikek vagyunk. mondhatjuk-e erre, hogy európai viszonylatban nem tesztelünk sokat?

Emmett Brown 2020.04.14. 11:16:48

@math0: szóval nem mondhatjuk hogy nem tesztelünk sokat, annak ellenére hogy 1m főre nálunk a 9. legalacsonyabb ez a mutató.

Akkor mégis miért visszatérő témád, hogy Orbán túl keveset tesztel?

Mitől nem tér el szignifikánsan a 36.6?

Emmett Brown 2020.04.14. 11:23:09

@math0: nyilván több mint 2 intézkedés van. a gyorsaság és a szigor gyűjtőfogalmak. Nyilván benne van a beutazási korlátozás gyorsasága és szigora (mikor hozták meg, kikre vonatkozik), a tesztelések száma, a kijárási korlátozások, a karantén ellenőrzése, az iskolabezárás.

De valóban szerencsésebb a halott/1m főt nézni a végén, mert abban aggregát módon benne lesz minden. A szerencse is.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.04.14. 11:29:39

@Emmett Brown: "szóval nem mondhatjuk hogy nem tesztelünk sokat, annak ellenére hogy 1m főre nálunk a 9. legalacsonyabb ez a mutató."

igen. ez gyengébb érv, mint a halálozási ráta.

"Akkor mégis miért visszatérő témád, hogy Orbán túl keveset tesztel?"

mert túl keveset tesztel. csak nem ez a legjobb igazolása. mit nem fogtál fel ebből, te húgyagyú?!

"Mitől nem tér el szignifikánsan a 36.6? "

Orbán testhőmérsékletétől.

attól nem én leszek ellentmondásos, hogy egy diszlexiás, olvasni nem tudó, mongolidióta, selejt, kretén, totálkáros, húgyagyú véglény vagy.

Emmett Brown 2020.04.14. 11:41:46

@Brendel Mátyás: nem igazolásról van szó te tulok.

Van két adatod. Nem érdekes, hogy miért annyi amennyi. Az egyik 50 elemből áll a 8. helyen. A másik 47ből a 9. Ha a 47ből a 9. nem sok, akkor az 50ből 8. sem az.

Szóval mitől nem tér el a 36.6?

Emmett Brown 2020.04.14. 12:07:27

@math0: mégis azt mondod, hogy nem tesztel sokat xD

És jössz azzal, hogy deasvédekmásfélszerannyitteszteltek.

Sebaj. Vissza az életkorhoz: ha sorba rendezed az európai országokat (kb 50 db) medián életkor alapján, akkor mondhatod-e a kilencedik legalacsonyabbra, hogy "nem sok"?

Emmett Brown 2020.04.14. 12:15:18

@math0: de az. Fogtak egy időszakot, megnézték hányan haltak meg illetve, hogy hányan fertőződtek meg. Utána ezt korrigálták azzal, hogy lehetséges, hogy aki ebben az időszakban halt meg, az lehet, hogy korábban fertőződött meg, és azzal, hogy aki ebben az időszakban fertőződött meg, az lehet, hogy meg fog halni ezen időszak után.

Emmett Brown 2020.04.14. 14:43:58

@math0:
1. én nyilván nem tudom , de biztos van olyan aki igen, de ez mellékes.
2. a 0.1% különbség az elég kevés. a mai HIVATALOS kumulálttal a halálozás jelenleg 8% (122/1512). 5 napos eltolással (ez nyilván nem ennyi, de ez most mellékes) számolva 122/980, azaz 12%. ha 7-tel számolsz, akkor meg 122/817, azaz 15%. ezek nyilván le vannak egyszerűsítve, de a különbség akkor sem elhanyagolható.
3. biztos, hogy jobb ez a becslés (ha nem irreális eltolást feltételezünk), mint a kumulált/kumulált.
4. annyi jelentősége van, hogy egy sokkal nagyobb számot tudsz a pofájukba nyomni.

De eddig is ezt nyomtam. Nyilván sokkal kevésbé cizelláltan megfogalmazva, de ezt az elvet magyaráztam neked.

Emmett Brown 2020.04.14. 14:51:14

@math0: A legfiatalosabb állam Utah, 34-gyel, a legidősebb Maine 45-tel. USA szumma meg 38.2. ehhez képest a 36.6-ra szerintem rá lehet mondani, hogy nem sok.

Emmett Brown 2020.04.14. 17:59:25

@math0: Kína nem telítődött, hanem ott gyakorlatilag véget ért a járvány (egyelőre legalábbis).

Olaszba' a hivatalos halálozási arány 12.5%, az egy hetes hackelt: 14.8%.

Emmett Brown 2020.04.14. 19:07:24

@math0: igen, ott megállt a járvány, ezért konvergál a hekkelt a nemhekkelthez. Olaszok már nyögik egy ideje, és még mindig van jelentősnek tűnő különbség

Disztopia 2020.04.17. 17:00:31

Az USA után Törökország és majd egyre több afrikai, ázsiai ország következik majd, ahol súlyossá válik a helyzet. Ezekből az országokból aztán kiindul majd az év végén egy második nagy fertőzés-hullám, ami újra eljut Európában és egy második nagy pusztítást csinál. Addig fog ez ismétlődni, míg végre nem kezdenek el vakcinázni mindenhol!

kolomparlole1114 2020.06.14. 09:07:37

@math0:
mint tudjuk, rasszista alapon a cigányok ölnek meg sorozatban magyarokat. hányszor kell még beleverni a pofádat a zsidó szarotokba, te kis selejt?!

kuruc.info/r/35/210163/
kuruc.info/r/2/210399/
kuruc.info/r/2/211070/

amikor a zsidó olyan idióta, hogy azt hiszi, hogy a II. világháború vége az volt, hogy a zsidók nyertek. ilyenek a zsidók. totál sötétek, ők az internacionalista társadalom legalja, a selejt. egymás után többször megismétli az elmebeteg totálkáros selejt ugyanazt a hülyeséget.mellesleg zsidó néven uszít a magyarok ellen a kis selejt.

Ja és még a nagybetűket sem ismeri, hiszen csak egy zsidó...

amikor az elmebeteg zsidó valamiért azt hiszi, vagy inkább simán pofán hazudik mindenkit, hogy a "math" nem zsidó név. miért ne lenne az?

***

amikor a zsidó köcsög azon értekezik, hogy egy zsidónak bármi köze lehet a civilizált viselkedéshez, közben ő maga az ellenpélda:

"Elvárható, hogy a jogos kritikát, tévedéseit elismerje, és ne hadakozzon a végtelenségig, csak hogy ne kelljen elismernie." - hu.wikipedia.org/wiki/Szerkeszt%C5%91:Math/Civilizalt_Viselkedes

Ugye zsidó? :DD

gigabursch 2020.09.02. 11:55:56

Az a blogger, aki Brendelt bármelyik nickján engedi ámokfutni, az emberiség és emberiesség elleni bűncselekményt követ el.

gigabursch 2020.09.02. 12:22:03

@Stavros.:
Ha egyszer lesz működő vakcina...
Ha nem, akkor majd Thuncipuncinak nem miért ideges fejet vágnia.
süti beállítások módosítása