Amerika egyre nagyobb bajban van

2020. április 11. 00:50 - Sajtószoba_

newyork.jpg

Napok óta döbbenetes számadatok érkeznek az Egyesült Államokból: április másodika óta 30 ezer felett van a napi koronavírus fertőződések száma. Április 2 óta csak egyetlen alkalommal volt 30 ezer alatt: április 5-én. Az USA területén már majdnem fél millió a fertőzött (április 10-én késő este: 496 556) és majdnem 19 ezer a járványban elhunyt. 

usa_pandemic_2020apr.jpg

A fertőződések területi eloszlása nagyon egyenlőtlen: az össz megbetegedések 34 százaléka egyetlen városra koncentrálódik, ez pedig a 23 millió lakosú (az agglomerációt nem nézve is 8,5 milliós) New York. A szűkebben vett városi területen is 10 431 az egy négyzetkilométerre eső lakosok száma, így jelenleg ez az Egyesült Államok legsűrűbben lakott övezete. Sokáig a világ Olaszországra és Spanyolországra figyelt a járvány gyors terjedése és a rengeteg haláleset miatt, de most pár napja már az USA -ból érkeznek a legrémisztőbb hírek. Míg az egyes Nyugat-, és Dél-európai országokban legfeljebb 600 - 800 a napi haláleset, addig az USA - ban már közel 2 ezren halnak meg naponta (április 10-én 2035 volt az elhunytak száma).

usa_allami_esetek.jpg

Pedig eleinte Donald Trump nem nagyon akarta komolyan venni a vészjelzéseket és még az első néhány száz amerikai megbetegedéskor sem mutatott hajlandóságot - az Európában akkor már ijesztően alakuló járványhelyzet dacára sem - a szükséges vészhelyzeti rendelkezések bevezetésére. Később aztán, mikor az USA élre tört a megfertőződések számában, megkezdődött a kapkodás.

vilag_adatok.jpg

Jelenleg az Egyesült Államok és azon belül is főleg New York óriási bajban van. Hamarosan a Föld összes fertőzéses esetének már közel egyharmada lesz az USA területén (ez most még 29,3%). De önmagában New York így is megelőzi akármelyik európai országot a maga 170 ezres betegszámával.

Láthatóan az amerikaiak alig vannak felkészülve a kritikus helyzetre, sokan ezért nem csak Trump elnököt, hanem a demokrata New York-i főpolgármestert, Bill de Blasio is okolják, aki szerintünk túl későn reagált a katasztrófára. New Yorkban jelenleg napi 700-800 ember halálozik el a koronavírus okozta megbetegedésekben, így ideiglenes hűtőkocsikban kénytelenek tárolni a holttesteket.

jarvany_grafikon_usa.jpg

Nem tudni meddig fajul még a helyzet és mikortól tud úrrá lenni a nehézségeken az Egyesült Államok illetve New York vezetése. Bennünket magyarokat az amerikai helyzeten túl azonban nyilván saját sorsunk érdekel leginkább. Erre vonatkozik kérdésünk is:

A szavazás állása 1586 szavazat után (5843 látogatást követően): 57% szerint (902 voks) 4 hónapon belül véget ér a járvány Magyarországon, 43% szerint pedig tovább fog tartani mint 4 hónap (vagyis tovább tart, mint augusztus). Az elhúzódó járványt gondolókon belül 14% véli úgy, hogy több, mint egy év múlva lesz vége az csak egésznek.

sajtoszoba4.jpg

291 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtoszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr2615603656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 19:16:18

@Barkalot: Kínában és DÉl Koreában gyakorlatilag eltűnt. Ne reklámozd, hogy sötét vagy, mint a bányató!

chrisred 2020.04.13. 19:19:29

@Barkalot: Egyelőre az egyedi immunitás kialakulása sem igazolt tény.

chrisred 2020.04.13. 19:24:04

@math0: Kínában három hete nem volt annyi új fertőzés, mint tegnap, Koreában meg a gyógyultakban mutatták ki a vírus jelenlétét. Az nem eredmény, hogy szigorú karanténszabályozással meg lehet akadályozni a fertőzés továbbterjedését, ez évszázadok óta ismert módszer. A kérdés, mi történik a karantén feloldása után.

Barkalot 2020.04.13. 19:24:29

@math0:

Hagyd már kínát! Úgy hazudnak mint az állat!

Na de akkor halljuk nagy okos, mi a megoldás a járvány megfékezésére???

Barkalot 2020.04.13. 19:24:59

@chrisred:

Akkor mi a megoldás? Teljes karantén hetekig?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 19:25:25

@Barkalot: Egyetlen mutatót sem ismerek, aki ezt mondaná. De biztos van ilyen is. Dél Korea és Kína cáfolják a hülyeségeidet.

Barkalot 2020.04.13. 19:26:15

@chrisred:

Hogyan tűnik el magától a vírus ha nincs még ellene oltás? Elszáll a szélben? Hordozó mindig lesz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 19:26:54

@Barkalot: nekem nem kell kutató, hogy lássam Dél Korea és Kína példáját. Igen, egy vírus el tud tűnni. Ki tud halni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 19:28:31

@Barkalot: "Hogyan tűnik el magától a vírus ha nincs még ellene oltás? Elszáll a szélben? Hordozó mindig lesz. "

Ezt hívják körkörös érvelésnek. Szerinted nem tűnik el a vírus, mert nem tűnik el.

Barkalot 2020.04.13. 19:29:10

@math0:

Dobj már egy linket hogy mi a megoldás akkor nagymester! Teljes karantén hetekre?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 19:30:16

@chrisred: 100 beteg Kínában nem tényező, te idióta!

Barkalot 2020.04.13. 19:32:50

@math0:

Dehát orbánék basznak tesztelni!!!

chrisred 2020.04.13. 19:33:06

@Barkalot: A karantén nem megoldás, hanem szükségszerűség. Megoldást eddig senki nem talált.

chrisred 2020.04.13. 19:33:44

@Barkalot: Lehet, hogy nem tűnik el soha.

Barkalot 2020.04.13. 19:35:46

@chrisred:

Vakcina vélhetően nem dísznek lesz. Számítanak rá, hogy szükség lesz rá, máskülönben felesleges az egész oltóanyag kikutatása, meg rahedli pénz beleölése!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 19:35:49

@Barkalot: azt nem mondtam, hogy Orbánnal is van megoldás. Orbán nyilvánvalóan szar a gulyáslevesben.

chrisred 2020.04.13. 19:38:26

@Barkalot: Ha majd lesz, akkor meglátjuk.

teéjesenmindegy 2020.04.13. 19:40:36

@math0: 100 beteg nem tényező kínában, mi? Elmondom neked faszari, hogy egy betegtől indult ez az egész.

Dél Korea pedig pont annyit tesztel, mint Magyarország. Ők is 30 szoros felderítéssel dolgoznak.
Az egyik mondatodban ez még felesleges baromság amit Orbán csinál, a másikban pedig dicséred Koreát pont ugyanazért. Egy fasz vagy :D

Ja, ne linkeld már be negyvenszer ugyanazt az agymenést, a kutyát nem érdekli.
Te autista vagy, az a nagy helyzet. Beragadsz valamiben, aztán hajtogatod. Tipikus autista vonás. Nem úgy kell ittas sofőrt keresni, hogy folyamatosan mindenkit ellenőrzöl. Ez mindenkinek teljesen világos. Na, te találsz egy cikket, hogy Zalában, napi 2 órában ellenőrzési akciót tartottak két hétig. És azt hiszed, hogy igazad van. Nincs. Egy kretén vagy.

teéjesenmindegy 2020.04.13. 19:47:29

@math0:
"azért olyan szar a halálozási ráta?"
Annyira azért nem szar az olaszoknál sokkal szarabb.

" ez csak egyféleképpen lehet, ha Orbanisztánban a szar kórházak és ellátás miatt hullanak a betegek,"
Egészen biztos vagyok benne, hogy jelenleg sehol a világon nem kap senki jobb ellátást. Gyógyszer nincs, gyógymód nincs, pont ugyanazt tudják tenni Norvégiától Romániáig mindenki.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 19:49:13

@teéjesenmindegy: "egy betegtől indult ez az egész."

ja, csak akkor még először nem tudtak róla, utána tagadták, nem volt tesztelés. egészen más a helyzet most, te kis mongolFidióta selejt!

"Dél Korea pedig pont annyit tesztel, mint Magyarország."

Dél Korea 10000 teszt per egymillió fő
Orbanisztán 3600

HAZUG, MONGOLFIDIÓTA, KÖCSÖG, FASZ VAGY.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 19:49:52

@teéjesenmindegy: @teéjesenmindegy:

"Mutass olyan rendőrt aki kedd délelőtt alkoholszondás ellenőrzést tart, megállít mindenkit, aztán fujatja."

írted itt:

szeka.blog.hu/2020/04/09/tovabbra_is_kormanya_nepszerusege_a_legfontosabb_celja_orban_viktornak/full_commentlist/1#c38394804

pont egy olyan kommentemre válaszoltál, amelyet egy másik Fidiótának küldtem, aki már beleégett ebbe. és abban a kommentben már benne volt a link, amelyben pont mutatom az ilyen rendőrt.

SZÓVAL, PONT, HOGY MUTATTAM, TE DISZLEXIÁS, PSZICHOPATA FASZ!

DISZLEXIÁS, MONGOLFIDIÓTA SELEJT VAGY

www.zaol.hu/hirek/alkoholszondas-ellenorzes-mindennap-1772921/

***********

Azért nagy szopás amikor ennyire lealáznak, ugye?

"Nem, ugyanis a kibaszott vírus szaporodik. Az első nap kicsi az esélye, és a 14. nap felé egyre csak nő. Ehhez tényleg nem kell ész, hogy felfogd."

gondolhatod.blog.hu/2020/03/18/megertettuk_koszonjuk/full_commentlist/1#c38309058

Itt van egy explicit görbe erről, te húgyagyú fasz!

www.electronique-eci.com/news/une-application-pour-contribuer-contenir-la-propagation-du-coronavirus

a 12 nap után már gyakorlatilag nulla a valószínűség. Bemutattad, hogy te kurva hülye vagy mindenhez, de azt hiszed, hogy mindenhez is értesz, és utánanézés nélkül, hasból bemondasz bármilyen hülyeséget. Permanensen lejárattad magad és a Fideszt.

ti Fidióták állandóan azt csináljátok, hogy hasból bemondtok hülyeségeket, utána se néztek, mert okosnak képzelitek magatokat, de a világ hülyéi vagytok. aztán 2 perc alatt lebuktok. ezzel magatokat is égetitek, a Fideszt is égetitek. igazoljátok, hogy mennyire hülyék vagytok, mennyire dilettánsok, mennyire nem értetek semmihez, mennyire felkészületlenül szarjátok a hülyeségeket a netre. és pontosan ezért szavaztatok a Fideszre, mert ott is van egy zsigeri benyomásotok, aminek köze nincs az objektivitáshoz, a valósághoz a tényekhez.

***********

Itt amellett érvelsz, hogy a 13-án pozitívnak tesztelt fiú osztálytársának szülője valamikor 20-ig bezárólag, azaz 1 héten belül teszteltette magát, és minek, mert szerinted 14 nap a lappangási idő, és még ki se mutatható a vírus.

gondolhatod.blog.hu/2020/03/18/megertettuk_koszonjuk/full_commentlist/1#c38308142

Itt meg azt mondod, hogy egy hét alatt már meg is gyógyul az illető:

jelenkor1.blog.hu/2020/04/03/miert_kritizaljak_muller_ceciliat/full_commentlist/1#c38366856

Magadat szarod pofán, elmebeteg vagy. Ilyenek a mongolFidióták, mint te.

************
"És mesélj, nálatok hány évre gyártanak MUNKAGÉPEKET seggfej?
14 éves? És? Az mi a faszt számít? Ezt csak a hozzád hasonló faszok nyalják be, hogy az sok."

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38380424

A hókotrók álatéletkora normális helyeken 7-10 év.

www.totallandscapecare.com/landscaping-equipment/when-to-replace-snow-equipment/

De a mongolFidióta, "mindenhezisértő", nagypofájú selejt a szaros kis tyúkóljából, hasból megmondja, hogy mi hogy van, meg mi nincs úgy, ahogy nyilatkozták, sőt, nem is lehet. Hasból. Ennyit tud a Fidióta selejt, a magyar társadalom legalja.

************

Itt belégtél, mert olyan mondatszerkezetbe kötöttél bele, amelyet például Virginia Woolf is használt. De te, a 4 elemis, falusi paraszt a szaros tyúkólból, te "mindenhez is értesz". Mert egy Dunning-Krugeres elmebeteg vagy.

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38383694

************

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38384000

"Max. holt nyelvekre használják, amit tanulnak, de senki nem beszéli, mint a latint. "

Néhány ügyvéd, orvos és pap azért beszéli.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.13. 19:56:34

@math0: Azért sziszifuszi feladat @teéjesenmindegy: hülyeségeit összeszedni. Hogy van türelmed hozzá? Én az oxigén kiválásánál az CO2-ből, megakadtam. :-))

Emmett Brown 2020.04.13. 19:58:09

@math0: igen bazd meg. Ha valami az alsó 15%ban van, akkor arra lehet mondani hogy nem sok.

Vagy szerinted nem?

Emmett Brown 2020.04.13. 19:59:55

@math0: járványügy nem használja ezt a mutatót, mert abból a szempontból ami nekik fontos, nem lehet belőle semmilyen extra információt nyerni.

Emmett Brown 2020.04.13. 20:06:03

@math0: mindkettőre működik a becslés te farok (főleg ha nemzetközi mérések alapján veszel egy bővebb intervallumot). Főleg, hogy szerinted a halálozási ráta viszonylag állandó, nem függ attól hogy milyen szakaszban van a járvány.

Így a napiak összesítve értelemszerűen kiadják a kumuláltat.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 20:06:04

@Emmett Brown: "mi lenne ha végre "

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38382666

**************
"jó hogy"

Még magyarul se tudtál megtanulni, te kis elmebeteg!

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38382756

**************

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387930

A nagy beégésed, amikor órákig makacskodtál, hogy nincs értelme a számaimnak, aztán a végén eljutottunk oda, hogy a napi halálozási rátát pontosan úgy számoltam ki, ahogy te megadtad, illetve az általad hivatkozott oldal megadta, és úgy is kb ugyanaz jött ki: Magyarország halálozási rátája magasabb volt, mint Németországé, sokkal magasabb, az utolsó pár napban lett igazán magas, és döbbenetesen magas. 23 és 24% lett az utolsó két nap.

**************

ilyet írtál: "H0 ÉRTÉK deriváltjával"

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38388922

Miközben H0 nem egy érték, hanem egy hipotézis, ezért nincs deriváltja. Fingod nincs a matekhoz, még az alapfogalmakhoz sincs. A hypotézis-teszteléshez sincs, de okoskodsz, mert egy idióta, Dunning-Krugeres selejt vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 20:06:51

@Emmett Brown: akkor neked is

@Emmett Brown:

"nem a napit veszem, hanem a kumuláltat. "

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38397186

HAZUDSZ, KIS GECI KÖCSÖG, PSZICHOPATA SELEJT!

"a tegnapi 10 halott azt kellene jelentse"

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38391020

ELMÉSZ A JÓ ÉDES KURVA ANYÁDBA, ÉS NEKI HAZUDOZOL, TE KIS GECI KÖCSÖG, PSZICHOPATA SELEJT!

**************

Emmett Brown 2020.04.13. 20:07:53

@math0: nem én vagyok az, aki egy olyan stattal érvel, amiről konkrétan tudja, hogy egy kalap szart sem ér.

Emmett Brown 2020.04.13. 20:12:02

@math0: alsó 15% sok vagy nem sok?

Gyerünk. Itt a lehetőség, most érvelhetsz. Másolgatás nem ér.

Emmett Brown 2020.04.13. 20:20:38

@teéjesenmindegy: nálunk két lehetőség van: vagy a tesztelés szar, vagy a halálozási ráta túl magas.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.13. 20:22:09

@math0: Tudom, azért nem értem miért fogsz bele egy ekkora feladatba. Teljesíthetetlen. :-))

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 20:48:27

@Emmett Brown:

TE EGY HAZUDÓS, IDIÓTA KÖCSÖG VAGY, LESZEREPELTÉL, NEM VITÁZOK VELED. NEM FOGOK ŐJ ÉRVEKET MEGTÁRGYALNI VELED, A RÉGIEKET IS BESZOPTAD. ELÉG AZ.

"mi lenne ha végre "

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38382666

**************
"jó hogy"

Még magyarul se tudtál megtanulni, te kis elmebeteg!

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38382756

**************

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387930

A nagy beégésed, amikor órákig makacskodtál, hogy nincs értelme a számaimnak, aztán a végén eljutottunk oda, hogy a napi halálozási rátát pontosan úgy számoltam ki, ahogy te megadtad, illetve az általad hivatkozott oldal megadta, és úgy is kb ugyanaz jött ki: Magyarország halálozási rátája magasabb volt, mint Németországé, sokkal magasabb, az utolsó pár napban lett igazán magas, és döbbenetesen magas. 23 és 24% lett az utolsó két nap.

**************

ilyet írtál: "H0 ÉRTÉK deriváltjával"

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38388922

Miközben H0 nem egy érték, hanem egy hipotézis, ezért nincs deriváltja. Fingod nincs a matekhoz, még az alapfogalmakhoz sincs. A hypotézis-teszteléshez sincs, de okoskodsz, mert egy idióta, Dunning-Krugeres selejt vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 20:49:00

@Emmett Brown:
TE EGY HAZUDÓS, IDIÓTA KÖCSÖG VAGY, LESZEREPELTÉL, NEM VITÁZOK VELED. NEM FOGOK ÚJ ÉRVEKET MEGTÁRGYALNI VELED, A RÉGIEKET IS BESZOPTAD. ELÉG AZ.

"mi lenne ha végre "

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38382666

**************
"jó hogy"

Még magyarul se tudtál megtanulni, te kis elmebeteg!

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38382756

**************

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387930

A nagy beégésed, amikor órákig makacskodtál, hogy nincs értelme a számaimnak, aztán a végén eljutottunk oda, hogy a napi halálozási rátát pontosan úgy számoltam ki, ahogy te megadtad, illetve az általad hivatkozott oldal megadta, és úgy is kb ugyanaz jött ki: Magyarország halálozási rátája magasabb volt, mint Németországé, sokkal magasabb, az utolsó pár napban lett igazán magas, és döbbenetesen magas. 23 és 24% lett az utolsó két nap.

**************

ilyet írtál: "H0 ÉRTÉK deriváltjával"

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38388922

Miközben H0 nem egy érték, hanem egy hipotézis, ezért nincs deriváltja. Fingod nincs a matekhoz, még az alapfogalmakhoz sincs. A hypotézis-teszteléshez sincs, de okoskodsz, mert egy idióta, Dunning-Krugeres selejt vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 20:51:00

@Emmett Brown: "nem én vagyok az, aki egy olyan stattal érvel, amiről konkrétan tudja, hogy egy kalap szart sem ér. "

de, pont te vagy az. szerinted 91% a napi halálozási ráta. szerinted ma a 7 napja megbetegedettek haltak meg, és 91%-uk halt meg.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 20:53:14

@Emmett Brown: Te olyan idióta vagy, hogy azt hiszed, hogy a ma (tegnap) meghalt 10 beteg azok közül a 11 közül van, akiket 11 napja teszteltek, és valahogy abból a 11 teszteltből 10 meghalt.

TE EGY MONGOLIDIÓTA, SELEJTES, TOTÁLKÁROS FASZ VAGY.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.13. 20:55:05

@Emmett Brown: Te olyan idióta vagy, hogy azt hiszed, hogy a ma (tegnap) meghalt 10 beteg azok közül a 11 közül van, akiket 7 napja teszteltek, és valahogy abból a 11 teszteltből 10 meghalt.

TE EGY MONGOLIDIÓTA, SELEJTES, TOTÁLKÁROS FASZ VAGY.

Emmett Brown 2020.04.13. 21:18:18

@math0: szóval alsó 15%ra mondhatod-e, hogy nem sok?

Emmett Brown 2020.04.13. 21:38:12

@math0: igen, ez vagy ezt jelenti, vagy azt, hogy szar a statisztika, és basznak eleget tesztelni.

Mi a faszt nem értesz azon, hogy a halott/pozitív aránynak csak a járvány lecsengése után lesz értelme? Ugyanis aki az elmúlt pár napban fertőződött meg (és került be a statisztikába!), azokról jelenleg kurvára nem tudjuk, hogy mi lesz a sorsuk (meggyógyulnak vagy meghalnak).

Ezt eddig fel bírod fogni?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.04.13. 21:51:56

@Emmett Brown: nem, faszfejkém, komolyabb bajod van neked. ha feltételezzük is azt, hogy a 7 napja megtalált 11 beteg mellett N ismeretlen beteg is volt, akkor is, amit te hiszel, az az, hogy a ma meghalt 10 beteg mind abból a 11-ból került ki. a képleted ezen alapul. tehát abból a 11-ból 10 meghalt. ezt mondja a képleted, ezen a feltételezésen alapul.

ÉS EZ KURVÁRA FÜGGETLEN az N másik, ismeretlen betegtől, mert a képleted szerint azok nem haltak meg, vagy később fedezték fel őket. akit halálukig soha nem teszteltek, azt ugye 0 nappal a haláluk előtt tesztelték. de a te képleted azt mondja, hogy minden halottat 7 nappal a haláluk előtt teszteltek pozitívnak.

TE EGY MONGOLIDIÓTA, SELEJTES, TOTÁLKÁROS FASZ VAGY.

Emmett Brown 2020.04.13. 22:21:29

@Brendel Mátyás: pedig ez bizony a cfr differenciálhányadosa. úgy tudom, hogy elég fontos egy mennyiség változási sebessége és iránya. hiszen jelzi, hogy merre tartunk éppen :)

azok az emberek, akiket múlt hét végén vittek be az idősek otthonából jelenleg még JAVÍTJÁK a hivatalos halálozási arányt. A pár napos eltolásos mutatót pedig nem. (direkt írtam pát napot, mert nem az a lényeg, hogy 7 vagy 5 vagy 11, hanem az elv)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.04.13. 22:42:38

@Emmett Brown: ezt nem fpgtad fel, nem is válaszoltál rá, mert egy kis geci vagy

nem, faszfejkém, komolyabb bajod van neked. ha feltételezzük is azt, hogy a 7 napja megtalált 11 beteg mellett N ismeretlen beteg is volt, akkor is, amit te hiszel, az az, hogy a ma meghalt 10 beteg mind abból a 11-ból került ki. a képleted ezen alapul. tehát abból a 11-ból 10 meghalt. ezt mondja a képleted, ezen a feltételezésen alapul.

ÉS EZ KURVÁRA FÜGGETLEN az N másik, ismeretlen betegtől, mert a képleted szerint azok nem haltak meg, vagy később fedezték fel őket. akit halálukig soha nem teszteltek, azt ugye 0 nappal a haláluk előtt tesztelték. de a te képleted azt mondja, hogy minden halottat 7 nappal a haláluk előtt teszteltek pozitívnak.

TE EGY MONGOLIDIÓTA, SELEJTES, TOTÁLKÁROS FASZ VAGY.

teéjesenmindegy 2020.04.13. 22:54:18

@math0:
"Dél Korea 10000 teszt per egymillió fő
Orbanisztán 3600"

Akkor most nagyon nagyon sokadjára, te ostoba fasz, mi köze annak, hogy hány millió fő van az országban??????
Mi?
Ennyire kibaszottul nehéz felfogni, hogy elmehetsz te csinálni 300.000 tesztet Békés megyében, amikor az a 11 fertőzött, aki ott van képtelen végignyalni 300ezer embert? Tényleg ennyire nehéz megérteni, hogy az USÁban az egymillió tesztet nem Luisianaban meg Coloradoban kell megcsinálni, hanem NY-ban, ahol esetek is vannak?

Magad mondtad bazmeg, hogy feleslegesen sokat teszteltek Orbánék. Most akkor szájbaszarod magad? Ha elmennek és elszarnak 300.000 tesztet békésben, azzal mit érnek el, ha ott még véletlen se köhög senki?

teéjesenmindegy 2020.04.13. 23:02:58

@Emmett Brown:
"nálunk két lehetőség van: vagy a tesztelés szar, vagy a halálozási ráta túl magas."
Mihez képest túl magas?
Leginkább attól függ, hogy kik kapják el ezt a kurva vírust. Szlovákiában van 770 fertőzött meg 2 halott.
Nem hinném, hogy a szlovák eü annyival mindenki felett állna. Vagy valamit máshogy számolnak, vagy hermetikusan elzárták az összes öreget valahova.

Emmett Brown 2020.04.13. 23:45:04

@Brendel Mátyás: matyi baszod. Négy napja te azzal nyitottál, hogy a halottak számat elosztottad az aznapi új fertőzöttek számával. Majd magyaráztad, hogy ez aztán a hasznos mutató.

Még egyszer: ha most a járvány középen valamilyen csoda folytán az eddigi összes fertőzött benne lenne a statisztikában, akkor a halálozási ráta (kumulált halott/kumulált pozitívnak tesztelt) ALULBECSÜLNÉ a tényleges arányt. Ezt érted?

Erre válaszolj, ne a korábbi szövegeidet másold, mert kezdesz kicsit átmenni Zuzu Petalsba.

Emmett Brown 2020.04.13. 23:59:28

@teéjesenmindegy: a halálozási ráta a végén 4 dolog kombinációjától függ: kormányzati intézkedések (gyorsaság és szigor), ezeknek a betartása a nép által (betarttatása), az eü rendszer színvonala és némi szerencse.

A miénk relatíve magas a keleti EU tagokhoz képest. Tehát valamit elbaszunk.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 00:03:52

@Emmett Brown: "kormányzati intézkedések (gyorsaság és szigor), ezeknek a betartása a nép által (betarttatása)"

faszt. ezektől a betegek száma függ, a halálozási ráta nem. idióta vagy. fasznak adsz a Fidiótának magas labdát, te kis selejt?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 00:05:44

@Emmett Brown: A JÓ ÉDES KURVA ANYÁDNAK NEM TUDSZ FELFOGNI VALAMIT, ÉS VÁLASZOLNI RÁ? TE KIS KÖCSÖG, PATKÁNY? GECI?! miért csak folyton a mellébeszélés, és az idiótaság telik csak tőled?! aztán könyörögsz, hogy érveljek, te kis féreg!

nem, faszfejkém, komolyabb bajod van neked. ha feltételezzük is azt, hogy a 7 napja megtalált 11 beteg mellett N ismeretlen beteg is volt, akkor is, amit te hiszel, az az, hogy a ma meghalt 10 beteg mind abból a 11-ból került ki. a képleted ezen alapul. tehát abból a 11-ból 10 meghalt. ezt mondja a képleted, ezen a feltételezésen alapul.

ÉS EZ KURVÁRA FÜGGETLEN az N másik, ismeretlen betegtől, mert a képleted szerint azok nem haltak meg, vagy később fedezték fel őket. akit halálukig soha nem teszteltek, azt ugye 0 nappal a haláluk előtt tesztelték. de a te képleted azt mondja, hogy minden halottat 7 nappal a haláluk előtt teszteltek pozitívnak.

TE EGY MONGOLIDIÓTA, SELEJTES, TOTÁLKÁROS FASZ VAGY.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 00:07:38

@teéjesenmindegy: "Mihez képest túl magas?"

a többi ország 90%-ához képest. az összes olyan országhoz képest, amely Orbanisztánhoz hasonló stádiumban van.

"Leginkább attól függ, hogy kik kapják el ezt a kurva vírust. Szlovákiában van 770 fertőzött meg 2 halott.
Nem hinném, hogy a szlovák eü annyival mindenki felett állna. Vagy valamit máshogy számolnak, vagy hermetikusan elzárták az összes öreget valahova. "

sokat tesztelnek, jól intézkedtek, lényegében alig van náluk járvány. nem baszták el, mint Orbán.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 00:09:55

@teéjesenmindegy: " Szlovákiában van 770 fertőzött meg 2 halott. "

ez a 2 szám konkrétan mutatja, hogy Szlovákiában nem erős a fertőzés, a 770 nem volna biztos bizonyíték, de a 2 halottal együtt nyilvánvaló, hogy a fertőzés nem terjedt el. és miért? ez is benne van a két számban. mert az a 770 nagyjából teljesen lefedi a betegeket, ezeket nagyjából le tudták kezelni.

kétszer annyit tesztelnek, mint Orbán.

szabi68 2020.04.14. 00:12:20

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: Ha nagyon rövid akarok lenni, igen. Ha megnézed a svédeket ( jó nagy borulást fog hozni náluk, hogy nem korlátozzák az emberek jogait, csak kérnek) Nem mondom azt , hogy az “ illiberális” mindenben csak jó , de a vírus ellen mindenképpen . A New York Timea ... na arra már rég nem lehet sajnos adni ...ahogy a CNN -re se ! Lery King is átment a FOX -hoz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 00:17:04

@teéjesenmindegy: "mi köze annak, hogy hány millió fő van az országban??????"

TE TÉNYLEG ENNYIRE IDIÓTA VAGY?! bazdmeg, mi nem függ attól, hogy mennyi ember van az országban? sokan vannak, sokan utaznak el, sokan jönnek vissza, sok a turista, sok a vendégmunkás náluk, sok a saját vendégmunkásuk. óriási városaik vannak, ha megjelenik egy pár ponton a vírus, sokkal több embert kell letesztelni.

de ha nem akarod népesség arányosan, akkor tessék, te mongolFidióta:

Orbanisztán kevesebb, mint 35 ezer
Dél Korea majdnem 515 ezer

KURVÁRA SOKKAL TÖBBET TESZTELNEK. ORBÁN KURVÁRA KEVESET TESZTEL.

most örülsz, te totálkáros, húgyagyú, mongolFidióta?!

"Magad mondtad bazmeg, hogy feleslegesen sokat teszteltek Orbánék."

a jó édes kurva anyád se mondott ilyet, te hazudós, patkány, köcsög. Orbánék keveset tesztelnek, de azt elbaszottul szarul.

HAZUG, MONGOLFIDIÓTA, KÖCSÖG, FASZ VAGY.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 00:26:01

@szabi68: " az “ illiberális” mindenben csak jó , de a vírus ellen mindenképpen "

ja, lásd UK, lásd USA, lásd Törökország. ja, nem, a faszt! idióta vagy!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 00:27:18

@szabi68: elég szar dolog ám teljhatalommal, kurva gyorsan menni a rossz irányba!

teéjesenmindegy 2020.04.14. 00:54:08

@math0: " sokan vannak, sokan utaznak el, sokan jönnek vissza, sok a turista, sok a vendégmunkás náluk, sok a saját vendégmunkásuk. óriási városaik vannak, ha megjelenik egy pár ponton a vírus, sokkal több embert kell letesztelni."
Miért te fasz??? Hát áruld már el bazmeg, hogy egy darab koreai fertőzött mivel tud több embert megfertőzni, mint egy magyar? Csak emlékeztetlek, hogy szoros kapcsolat kell, nem elég az, hogy több embert lát az utcán.
Mi a jó kurva anyádat számít az, hogy egy várossal arrébb hány millióan laknak?
A buta beteg autista agyad szerint miért nem az számít, hogy KIM hány embernek adhatta át a betegséget?? Miért az, hogy abban a városrészben, ahol soha nem járt mennyien laknak?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 01:01:02

@teéjesenmindegy: EZT NEM SIKERÜLT FELFOGNOD? EZÉRT ELOLVASOD MÉG EGGYSZER, TE KIS SELEJTES MONGOLFIDIÓTA!

TE TÉNYLEG ENNYIRE IDIÓTA VAGY?! bazdmeg, mi nem függ attól, hogy mennyi ember van az országban? sokan vannak, sokan utaznak el, sokan jönnek vissza, sok a turista, sok a vendégmunkás náluk, sok a saját vendégmunkásuk. óriási városaik vannak, ha megjelenik egy pár ponton a vírus, sokkal több embert kell letesztelni.

de ha nem akarod népesség arányosan, akkor tessék, te mongolFidióta:

Orbanisztán kevesebb, mint 35 ezer
Dél Korea majdnem 515 ezer

KURVÁRA SOKKAL TÖBBET TESZTELNEK. ORBÁN KURVÁRA KEVESET TESZTEL.

most örülsz, te totálkáros, húgyagyú, mongolFidióta?!

"Magad mondtad bazmeg, hogy feleslegesen sokat teszteltek Orbánék."

a jó édes kurva anyád se mondott ilyet, te hazudós, patkány, köcsög. Orbánék keveset tesztelnek, de azt elbaszottul szarul.

HAZUG, MONGOLFIDIÓTA, KÖCSÖG, FASZ VAGY.

Emmett Brown 2020.04.14. 09:15:30

@math0: te önellentmondásos barom. Napok óta azt ugatod, hogy Orbán nem tesztel, miatta van a kór az idősek otthonában.

Erre közlöd, hogy a kormányzati intézkedések nem számítanak?

Emmett Brown 2020.04.14. 09:30:16

@math0: tehát a felső 10%ra lehet mondani, hogy túl magas, de az alsó 15%ra nem lehet azt mondani, hogy nem sok?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 09:41:49

@Emmett Brown: attól nem én leszek ellentmondásos, hogy egy diszlexiás, olvasni nem tudó, mongolidióta, selejt, kretén, totálkáros, húgyagyú véglény vagy.

az, hogy eme 2 intézkedéstől a halálozási ráta nem függ, sehol nem jelenti azt, hogy általában az intézkedések nem számítanak. egy csomó minden más függ tőlük, a halálozások száma, a betegségek száma.

"kormányzati intézkedések (gyorsaság és szigor), ezeknek a betartása a nép által (betarttatása)"

faszt. ezektől a betegek száma függ, a halálozási ráta nem. idióta vagy. fasznak adsz a Fidiótának magas labdát, te kis selejt?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 09:42:26

@Emmett Brown: neked abban mi a jó, hogy naponta visszajársz ide szopni?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 09:52:51

@Emmett Brown: ezek kurvára sokkal bonyolultabb dolgot csinálnak, te szerintem fel se fogod, hogy mit. Nem is tudod reprodukálni magyar adatokkal. Más se fogja. Nem is tudhatjuk, hogy ahhoz képest, hogy mennyire komplex modell, mennyire jobb. És végül, az egész számodra totál felesleges, mert számodra kurvára nem fog hozni semmit. Mert:

1) Nem tudod megcsinálni magyar adatokkal, és más se fogja.
2) Az eltérés lesz mondjuk 0,1%-os, aztán idővel eltűnik.
3) Nem tudod, hogy jobb-e ez a becslés.
4) Az eltérésnek semmi jelentősége számodra, vagy számomra, vagy bármelyik Fidiótának.

De a lényeg. EZ NEM AZ, AMIT EDDIG NYOMTÁL, KISPARASZT!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 09:54:06

@Emmett Brown: ne kommentelj reggeli pálinkázás után, már a kommented se érthető, nemhogy igazad lenne.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 09:54:48

@Emmett Brown: "lófaszt se mondtál azon kívül, hogy ezzel fognak jönni. "
polalap.blog.hu/2020/04/09/a_v4_orszagok_valsagkezelesi_strategiaja/full_commentlist/1#c38399576

itt arról volt szó, hogy előtte:

polalap.blog.hu/2020/04/09/a_v4_orszagok_valsagkezelesi_strategiaja/full_commentlist/1#c38399480

azt mondtam, hogy én megjósoltam, hogy a Fidióták a teszt-betegség rátával fognak jönni, és hogy a halálozási ráta erre jó érv. te elismerted az elsőt (ez se semmi), de tagadtad a másodikat.

nos itt írtam arról, hogy a Fidióták a teszt-betegség rátával fognak jönni, és ugyanebben a hozzászólásban a halálozási rátáról, és annak hasznáról írtam, majd összekötöttem a halálozási ráta értelmét, az azzal való érvelést, és a teszt-beteg rátát, mint Fidióta érvet:

"De ha nem néznéd meg a mortalitási rátákat, nem vetnéd össze őket, mert "á, úgyis értelmetlen", akkor erre a konklúzióra soha nem jutsz. Sőt, a betegek és elvégzett tesztek aránya érdekes módon Magyarországon a kisebb, ami a Fidiótáknak egy fogós érv lenne. Te nem is boldogulnál vele, amilyen hülye vagy. "

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38390006

@Emmett Brown:

"nem a napit veszem, hanem a kumuláltat. "

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38397186

HAZUDSZ, KIS GECI KÖCSÖG, PSZICHOPATA SELEJT!

"a tegnapi 10 halott azt kellene jelentse"

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38391020

ELMÉSZ A JÓ ÉDES KURVA ANYÁDBA, ÉS NEKI HAZUDOZOL, TE KIS GECI KÖCSÖG, PSZICHOPATA SELEJT!

**************

Emmett Brown 2020.04.14. 10:10:59

@math0: "
"kormányzati intézkedések (gyorsaság és szigor), ezeknek a betartása a nép által (betarttatása)"

faszt. ezektől a betegek száma függ, a halálozási ráta nem. idióta vagy. fasznak adsz a Fidiótának magas labdát, te kis selejt?! "

math0 · ateistaklub.blog.hu
2020.04.14. 00:07:38
@teéjesenmindegy: "Mihez képest túl magas?"

a többi ország 90%-ához képest. az összes olyan országhoz képest, amely Orbanisztánhoz hasonló stádiumban van.

"Leginkább attól függ, hogy kik kapják el ezt a kurva vírust. Szlovákiában van 770 fertőzött meg 2 halott.
Nem hinném, hogy a szlovák eü annyival mindenki felett állna. Vagy valamit máshogy számolnak, vagy hermetikusan elzárták az összes öreget valahova. "

sokat tesztelnek, jól intézkedtek, lényegében alig van náluk járvány. nem baszták el, mint Orbán.

itt meg azzal érvelsz, hogy a szlovákok azért állnak jobban, mert JÓK AZ INTÉZKEDÉSEK.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 10:23:51

@Emmett Brown: @Emmett Brown: a halálozási ráta kapcsán több alkalommal változtattad az álláspontodat, anélkül, hogy ezt elismerted volna. sokszor az én érveim győztek meg.

itt például még ellene voltál a halálozási ráta statisztikának, különösen a napinak:

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38385626

itt megmagyarázod, hogy még a kumulált halálozási ráta statisztikája se értelmes:

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387624

itt az én linkjeimből még mindig olyan idézeteket hoztál, hogy a halálozási ráta statisztikája miért értelmetlen.

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387710

aztán a végén rátaláltál a meghackelt számításra.

CFR = deaths at day.x / cases at day.x-{T}, T = 8

amelyet tehát én mutattam meg neked, nem te találtad.

innentől homlokegyenest, halálozási ráta fan lettél, csak a hackelt képlettel, a hackelt kééplettel viszont te soha nem számoltál halálozási rátát, és egyetlen kérdésben sem jelent jelentős különbséget jó irányba (majd hozok példát, hogy hol abszurd).

azőta a T értéke 7 az ajánlás

www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate

ezzel a formulával azonban április 13-án T = 7 értékkel 10/11, azaz 91%-os halálozási ráta jön ki. nyilvánvalóan azért, mert az adatok nem teljesek, és zajosak. de a hackelt képlet sokkal nagyobb eséllyel nagyítja fel ezeket a zajokat, mert eleve nagyobb értékeket ad.

a hackelt képletednek egyébként különösebb előnye nincs. nem tudjuk, hogy pontosabb-e, nem ad meg vele senki magyar adatokat, te se számoltál vele, amikor én számoltam vele, csak az jött ki, hogy a halálozási ráta még extrémebb értékeket adott, de ez már túlzás, mert abszurd módon extrémek. a sima halálozási ráta is magas értékeket ad, érvnek ez bőven jó, nem kell túlzásba vinni. a sima halálozási ráta előnye, hogy az értelmezése egészen pontosan az, hogy merre tart a halálozási ráta, mi a változási sebessége. a hackelt képletet nem lehet így értelmezni.

egy idióta, elmebeteg fasz vagy, aki hetekig zavaros, önellentmondásos, idióta, és ráadásul még felesleges kötözködést folytatott a blog.hu-n.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 10:25:56

@Emmett Brown: a halálozási ráta kapcsán több alkalommal változtattad az álláspontodat, anélkül, hogy ezt elismerted volna. sokszor az én érveim győztek meg.

itt például még ellene voltál a halálozási ráta statisztikának, különösen a napinak:

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38385626

itt megmagyarázod, hogy még a kumulált halálozási ráta statisztikája se értelmes:

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387624

itt az én linkjeimből még mindig olyan idézeteket hoztál, hogy a halálozási ráta statisztikája miért értelmetlen.

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387710

aztán a végén rátaláltál a meghackelt számításra.

CFR = deaths at day.x / cases at day.x-{T}, T = 8

amelyet tehát én mutattam meg neked, nem te találtad.

innentől homlokegyenest, halálozási ráta fan lettél, csak a hackelt képlettel, a hackelt képlettel viszont te soha nem számoltál halálozási rátát, és egyetlen kérdésben sem jelent jelentős különbséget jó irányba (majd hozok példát, hogy hol abszurd).

azóta a T értéke 7 az ajánlás

www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate

ezzel a formulával azonban április 13-án T = 7 értékkel 10/11, azaz 91%-os halálozási ráta jön ki. nyilvánvalóan azért, mert az adatok nem teljesek, és zajosak. de a hackelt képlet sokkal nagyobb eséllyel nagyítja fel ezeket a zajokat, mert eleve nagyobb értékeket ad.

a hackelt képletednek egyébként különösebb előnye nincs. nem tudjuk, hogy pontosabb-e, nem ad meg vele senki magyar adatokat, te se számoltál vele, amikor én számoltam vele, csak az jött ki, hogy a halálozási ráta még extrémebb értékeket adott, de ez már túlzás, mert abszurd módon extrémek. a sima halálozási ráta is magas értékeket ad, érvnek ez bőven jó, nem kell túlzásba vinni. a sima halálozási ráta előnye, hogy az értelmezése egészen pontosan az, hogy merre tart a halálozási ráta, mi a változási sebessége. a hackelt képletet nem lehet így értelmezni.

egy idióta, elmebeteg fasz vagy, aki hetekig zavaros, önellentmondásos, idióta, és ráadásul még felesleges kötözködést folytatott a blog.hu-n.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 10:26:46

@Emmett Brown: a halálozási ráta kapcsán több alkalommal változtattad az álláspontodat, anélkül, hogy ezt elismerted volna. sokszor az én érveim győztek meg.

itt például még ellene voltál a halálozási ráta statisztikának, különösen a napinak:

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38385626

itt megmagyarázod, hogy még a kumulált halálozási ráta statisztikája se értelmes:

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387624

itt az én linkjeimből még mindig olyan idézeteket hoztál, hogy a halálozási ráta statisztikája miért értelmetlen.

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387710

aztán a végén rátaláltál a meghackelt számításra.

CFR = deaths at day.x / cases at day.x-{T}, T = 8

amelyet tehát én mutattam meg neked, nem te találtad.

innentől homlokegyenest, halálozási ráta fan lettél, csak a hackelt képlettel, a hackelt képlettel viszont te soha nem számoltál halálozási rátát, és egyetlen kérdésben sem jelent jelentős különbséget jó irányba (majd hozok példát, hogy hol abszurd).

azóta a T értéke 7 az ajánlás

www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate

ezzel a formulával azonban április 13-án T = 7 értékkel 10/11, azaz 91%-os halálozási ráta jön ki. nyilvánvalóan azért, mert az adatok nem teljesek, és zajosak. de a hackelt képlet sokkal nagyobb eséllyel nagyítja fel ezeket a zajokat, mert eleve nagyobb értékeket ad.

a hackelt képletednek egyébként különösebb előnye nincs. nem tudjuk, hogy pontosabb-e, nem ad meg vele senki magyar adatokat, te se számoltál vele, amikor én számoltam vele, csak az jött ki, hogy a halálozási ráta még extrémebb értékeket adott, de ez már túlzás, mert abszurd módon extrémek. a sima halálozási ráta is magas értékeket ad, érvnek ez bőven jó, nem kell túlzásba vinni. a sima halálozási ráta előnye, hogy az értelmezése egészen pontosan az, hogy merre tart a halálozási ráta, mi a változási sebessége. a hackelt képletet nem lehet így értelmezni.

egy idióta, elmebeteg fasz vagy, aki hetekig zavaros, önellentmondásos, idióta, és ráadásul még felesleges kötözködést folytatott a blog.hu-n.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 10:27:30

@Emmett Brown:

@Emmett Brown:

"nem a napit veszem, hanem a kumuláltat. "

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38397186

HAZUDSZ, KIS GECI KÖCSÖG, PSZICHOPATA SELEJT!

"a tegnapi 10 halott azt kellene jelentse"

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38391020

ELMÉSZ A JÓ ÉDES KURVA ANYÁDBA, ÉS NEKI HAZUDOZOL, TE KIS GECI KÖCSÖG, PSZICHOPATA SELEJT!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 10:28:42

@Emmett Brown: "mi lenne ha végre "

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38382666

**************
"jó hogy"

Még magyarul se tudtál megtanulni, te kis elmebeteg!

elegemvan.blog.hu/2020/04/06/elegem_van_viktor_vegveszelyben/full_commentlist/1#c38382756

**************

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38387930

A nagy beégésed, amikor órákig makacskodtál, hogy nincs értelme a számaimnak, aztán a végén eljutottunk oda, hogy a napi halálozási rátát pontosan úgy számoltam ki, ahogy te megadtad, illetve az általad hivatkozott oldal megadta, és úgy is kb ugyanaz jött ki: Magyarország halálozási rátája magasabb volt, mint Németországé, sokkal magasabb, az utolsó pár napban lett igazán magas, és döbbenetesen magas. 23 és 24% lett az utolsó két nap.

**************

ilyet írtál: "H0 ÉRTÉK deriváltjával"

teveszmek.blog.hu/2020/04/06/_itt_az_ideje_hogy_eltoroljuk_a_csalad_intezmenyet/full_commentlist/1#c38388922

Miközben H0 nem egy érték, hanem egy hipotézis, ezért nincs deriváltja. Fingod nincs a matekhoz, még az alapfogalmakhoz sincs. A hypotézis-teszteléshez sincs, de okoskodsz, mert egy idióta, Dunning-Krugeres selejt vagy.

Emmett Brown 2020.04.14. 10:29:01

@math0: annál biztosan jobb modell, mint amit te csinálsz, hogy leosztod a hapi halottat a napi új esettel :) mert azok aztán tuti mind ha haltak meg :) jah, kurvára nem.

illetve: We defined crude CFR as the number of cumulative deaths divided by the number of cumulative cases at a specific point in time. To estimate CFR in real time, we used the delay from hospitalization to death

Mert szerinted mit csinálnak? egy komplexebb függvényt használnak arra amire azt mondtam hogy 7 (vagy 5 vagy 9). illetve számolnak azzal, hogy ennek van egy varianciája (azaz aki "7" napja lett tesztelve, azok közül nem mindenki ma hal meg, van aki már tegnap, de olyan is aki később)

Az elv a lényeg: amíg tart a járvány, addig a levonásos rátának sokkal több értelme van. amikor vége van, akkor a kettő meg fog egyezni.

Hogy mi értelme van? eddig azt hittem, hogy arra megy ki a dolog, hogy Orbán elbaszta :)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 10:31:39

@Emmett Brown: 1) Nem tudod megcsinálni magyar adatokkal, és más se fogja.
2) Az eltérés lesz mondjuk 0,1%-os, aztán idővel eltűnik.
3) Nem tudod, hogy jobb-e ez a becslés.
4) Az eltérésnek semmi jelentősége számodra, vagy számomra, vagy bármelyik Fidiótának.

De a lényeg. EZ NEM AZ, AMIT EDDIG NYOMTÁL, KISPARASZT!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 10:34:08

@Emmett Brown: attól nem én leszek ellentmondásos, hogy egy diszlexiás, olvasni nem tudó, mongolidióta, selejt, kretén, totálkáros, húgyagyú véglény vagy.

az, hogy eme 2 intézkedéstől a halálozási ráta nem függ, sehol nem jelenti azt, hogy általában az intézkedések nem számítanak. van pár másik intézkedés, és egy csomó minden más függ ezektől is, a halálozások száma, a betegségek száma.

Emmett Brown 2020.04.14. 10:35:55

@math0: azt látod, hogy ez városrészenkénti lebontás? és van egy overall NYC rubrika, ami 36.6?

www.worldometers.info/coronavirus/#countries szűrjél Európára, és rendezd sorba teszt/1m alapon.

47 területből mi hátulról a kilencedikek vagyunk. mondhatjuk-e erre, hogy európai viszonylatban nem tesztelünk sokat?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 10:37:43

@Emmett Brown: mondom még egyszerűbben, te totál elmebeteg véglény!

A) 2 intézkedéstől a halálozási ráta (a valós) nem függ

B) a kormány sokkal több, mint 2 intézkedésétől lehet a helyzet egy országban jobb vagy rosszabb

A és B logikailag kurvára nem állítható szembe egymással, mert több dolog is különbözik az állításokban, az intézkedések köre is, meg az is, hogy a "halálozási ráta" nem az egyetlen dolog, amitől egy ország helyzete függ.

attól nem én leszek ellentmondásos, hogy egy diszlexiás, olvasni nem tudó, mongolidióta, selejt, kretén, totálkáros, húgyagyú véglény vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 10:42:11

@Emmett Brown: " van egy overall NYC rubrika, ami 36.6?"

ami nem tér el szignifikánsan.

"www.worldometers.info/coronavirus/#countries szűrjél Európára, és rendezd sorba teszt/1m alapon.

47 területből mi hátulról a kilencedikek vagyunk. mondhatjuk-e erre, hogy európai viszonylatban nem tesztelünk sokat? "

Igazából nem. Van ennek egy gyengéje, de már megint a Fidiótáknak szolgáltatnék érvet, ha leírnám. A halálozási ráta jobb érv.

Emmett Brown 2020.04.14. 11:16:48

@math0: szóval nem mondhatjuk hogy nem tesztelünk sokat, annak ellenére hogy 1m főre nálunk a 9. legalacsonyabb ez a mutató.

Akkor mégis miért visszatérő témád, hogy Orbán túl keveset tesztel?

Mitől nem tér el szignifikánsan a 36.6?

Emmett Brown 2020.04.14. 11:23:09

@math0: nyilván több mint 2 intézkedés van. a gyorsaság és a szigor gyűjtőfogalmak. Nyilván benne van a beutazási korlátozás gyorsasága és szigora (mikor hozták meg, kikre vonatkozik), a tesztelések száma, a kijárási korlátozások, a karantén ellenőrzése, az iskolabezárás.

De valóban szerencsésebb a halott/1m főt nézni a végén, mert abban aggregát módon benne lesz minden. A szerencse is.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.04.14. 11:29:39

@Emmett Brown: "szóval nem mondhatjuk hogy nem tesztelünk sokat, annak ellenére hogy 1m főre nálunk a 9. legalacsonyabb ez a mutató."

igen. ez gyengébb érv, mint a halálozási ráta.

"Akkor mégis miért visszatérő témád, hogy Orbán túl keveset tesztel?"

mert túl keveset tesztel. csak nem ez a legjobb igazolása. mit nem fogtál fel ebből, te húgyagyú?!

"Mitől nem tér el szignifikánsan a 36.6? "

Orbán testhőmérsékletétől.

attól nem én leszek ellentmondásos, hogy egy diszlexiás, olvasni nem tudó, mongolidióta, selejt, kretén, totálkáros, húgyagyú véglény vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 11:30:53

@Emmett Brown: akkor ezt megbeszéltük, végre egy kötözködésed, amiről beláttad, hogy hülyeség volt!

Emmett Brown 2020.04.14. 11:41:46

@Brendel Mátyás: nem igazolásról van szó te tulok.

Van két adatod. Nem érdekes, hogy miért annyi amennyi. Az egyik 50 elemből áll a 8. helyen. A másik 47ből a 9. Ha a 47ből a 9. nem sok, akkor az 50ből 8. sem az.

Szóval mitől nem tér el a 36.6?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 11:55:33

@Emmett Brown: az egyik adat nem erős érv. nem azért, mert hol áll.

"Szóval mitől nem tér el a 36.6? "

semmitől, ami releváns érv lenne neked.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 11:58:35

@Emmett Brown: elmondom neked az okot, csak a Fidióták már megint fel fogják kapni. a teszt / 1 M egy kumulált adat osztva egy fix adattal. folyamatosan nő, nem hasonlítható össze két ország, amely a járvány más szakaszában van. a halálozási ráta igen.

attól nem lesz igazad, hogy egy diszlexiás, olvasni nem tudó, mongolidióta, selejt, kretén, totálkáros, húgyagyú véglény vagy.

Emmett Brown 2020.04.14. 12:07:27

@math0: mégis azt mondod, hogy nem tesztel sokat xD

És jössz azzal, hogy deasvédekmásfélszerannyitteszteltek.

Sebaj. Vissza az életkorhoz: ha sorba rendezed az európai országokat (kb 50 db) medián életkor alapján, akkor mondhatod-e a kilencedik legalacsonyabbra, hogy "nem sok"?

Emmett Brown 2020.04.14. 12:15:18

@math0: de az. Fogtak egy időszakot, megnézték hányan haltak meg illetve, hogy hányan fertőződtek meg. Utána ezt korrigálták azzal, hogy lehetséges, hogy aki ebben az időszakban halt meg, az lehet, hogy korábban fertőződött meg, és azzal, hogy aki ebben az időszakban fertőződött meg, az lehet, hogy meg fog halni ezen időszak után.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 14:28:09

@Emmett Brown: "jössz azzal, hogy deasvédekmásfélszerannyitteszteltek."

Én ezzel SOHA nem jöttemmagamtül, mindig válasz volt arra, hogy egy Fidióta az ellenkezőjét állította. Csak és kizárólah a Fidióta hazugságát korrigáltam, mert hazudott. Ahogy te is folyton hazudozol.

" ha sorba rendezed az európai országokat (kb 50 db) medián életkor alapján, akkor mondhatod-e a kilencedik legalacsonyabbra, hogy "nem sok"? "

Az az eloszlástól is függ, de különösképpen semmit nem mondanék rá.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 14:29:10

@Emmett Brown:

ezeket nem cáfoltad, mellébeszélsz.

1) Nem tudod megcsinálni magyar adatokkal, és más se fogja.
2) Az eltérés lesz mondjuk 0,1%-os, aztán idővel eltűnik.
3) Nem tudod, hogy jobb-e ez a becslés.
4) Az eltérésnek semmi jelentősége számodra, vagy számomra, vagy bármelyik Fidiótának.

De a lényeg. EZ NEM AZ, AMIT EDDIG NYOMTÁL, KISPARASZT!

Emmett Brown 2020.04.14. 14:43:58

@math0:
1. én nyilván nem tudom , de biztos van olyan aki igen, de ez mellékes.
2. a 0.1% különbség az elég kevés. a mai HIVATALOS kumulálttal a halálozás jelenleg 8% (122/1512). 5 napos eltolással (ez nyilván nem ennyi, de ez most mellékes) számolva 122/980, azaz 12%. ha 7-tel számolsz, akkor meg 122/817, azaz 15%. ezek nyilván le vannak egyszerűsítve, de a különbség akkor sem elhanyagolható.
3. biztos, hogy jobb ez a becslés (ha nem irreális eltolást feltételezünk), mint a kumulált/kumulált.
4. annyi jelentősége van, hogy egy sokkal nagyobb számot tudsz a pofájukba nyomni.

De eddig is ezt nyomtam. Nyilván sokkal kevésbé cizelláltan megfogalmazva, de ezt az elvet magyaráztam neked.

Emmett Brown 2020.04.14. 14:51:14

@math0: A legfiatalosabb állam Utah, 34-gyel, a legidősebb Maine 45-tel. USA szumma meg 38.2. ehhez képest a 36.6-ra szerintem rá lehet mondani, hogy nem sok.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 17:34:32

@Emmett Brown: ha valaki azt mondta volna, hogy New Yorkban a többi államhoz képest sok az öreg, akkor rá lehetne mondani, hogy a többi államhoz képest nem sok, nincs az élvonalban az öregedésben. de te nem ezt írtad, hanem azt, hogy: "New Yorkban nincs sok öreg, oda az ifjú titánok mennek befutni, majd húznak Floridába."

Ez meg egy sokkal erősebb, és alaptalan állítás volt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 17:52:50

@Emmett Brown:

Ha egy olyan országot veszünk, amelynek már elég hosszú a története, és eléggé telítődött a járvány, mint Kína, akkor

sima differenciahányados 4,06%
7 napos hackelt hányados 4,08%

itt 0,1% sincs a különbség

Ha meg Magyarországot, akkor a 8% is sok, és ha a 8% nem győz meg egy Fideszest, akkor a 12 és 15 se fogja, a 91%-nál meg kiröhög.

Tehát sok műhő, semmiért, és a pofádba lehet nyomni az abszurditást.

Emmett Brown 2020.04.14. 17:59:25

@math0: Kína nem telítődött, hanem ott gyakorlatilag véget ért a járvány (egyelőre legalábbis).

Olaszba' a hivatalos halálozási arány 12.5%, az egy hetes hackelt: 14.8%.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.14. 18:56:47

@Emmett Brown: "Kína nem telítődött," a kumulatív görbéi telítődtek, ezt így nevezik a matekban.

feleslegesen vitázol, a különbség a nullához tart, ez matematikailag bizonyítható, azzal a reális feltevéssel, hogy a napi fertőzöttek száma korlátos.

Emmett Brown 2020.04.14. 19:07:24

@math0: igen, ott megállt a járvány, ezért konvergál a hekkelt a nemhekkelthez. Olaszok már nyögik egy ideje, és még mindig van jelentősnek tűnő különbség

Stavros. 2020.04.17. 17:00:31

Az USA után Törökország és majd egyre több afrikai, ázsiai ország következik majd, ahol súlyossá válik a helyzet. Ezekből az országokból aztán kiindul majd az év végén egy második nagy fertőzés-hullám, ami újra eljut Európában és egy második nagy pusztítást csinál. Addig fog ez ismétlődni, míg végre nem kezdenek el vakcinázni mindenhol!

kolomparlole1114 2020.06.14. 09:07:37

@math0:
mint tudjuk, rasszista alapon a cigányok ölnek meg sorozatban magyarokat. hányszor kell még beleverni a pofádat a zsidó szarotokba, te kis selejt?!

kuruc.info/r/35/210163/
kuruc.info/r/2/210399/
kuruc.info/r/2/211070/

amikor a zsidó olyan idióta, hogy azt hiszi, hogy a II. világháború vége az volt, hogy a zsidók nyertek. ilyenek a zsidók. totál sötétek, ők az internacionalista társadalom legalja, a selejt. egymás után többször megismétli az elmebeteg totálkáros selejt ugyanazt a hülyeséget.mellesleg zsidó néven uszít a magyarok ellen a kis selejt.

Ja és még a nagybetűket sem ismeri, hiszen csak egy zsidó...

amikor az elmebeteg zsidó valamiért azt hiszi, vagy inkább simán pofán hazudik mindenkit, hogy a "math" nem zsidó név. miért ne lenne az?

***

amikor a zsidó köcsög azon értekezik, hogy egy zsidónak bármi köze lehet a civilizált viselkedéshez, közben ő maga az ellenpélda:

"Elvárható, hogy a jogos kritikát, tévedéseit elismerje, és ne hadakozzon a végtelenségig, csak hogy ne kelljen elismernie." - hu.wikipedia.org/wiki/Szerkeszt%C5%91:Math/Civilizalt_Viselkedes

Ugye zsidó? :DD

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.06.14. 09:23:52

@kolomparlole1114:

Mint tudjuk, rasszista alapon a nácik ölnek meg sorozatban cigányokat. Hányszor kell még beleverni a pofádat a náci szarotokba, te kis selejt?!

barankovics.hu/cikk/a-romagyilkossagok-rovid-kronikaja

Amikor a náci olyan idióta, hogy azt hiszi, hogy a II. világháború vége az volt, hogy a nácik nyertek. ilyenek a nácik. Totál sötétek, ők a magyar társadalom legalja, a selejt. Egymás után többször megismétli az elmebeteg totálkáros selejt ugyanazt a hülyeséget.mellesleg cigány néven uszít a cigányok ellen a kis selejt.

parpercpolitika.blog.hu/2020/05/28/deak-teri_bulizas/full_commentlist/1#c38560566

*************************

@kolomparlole1114:

amikor az elmebeteg náci valamiért azt hiszi, vagy inkább simán pofán hazudik mindenkit, hogy a "math" zsidó név. miért lenne az?

parpercpolitika.blog.hu/2020/05/28/deak-teri_bulizas/full_commentlist/1#c38560822

*************************

@kolomparlole1114:

"Einstein zsenijét azért gondolom nagyobbnak"

curiocity.blog.hu/2020/05/23/ki_volt_okosabb_neumann_vagy_einstein/full_commentlist/1#c38566564

amikor a náci köcsög azon értekezik, hogy egy német zsidó tudóst nagyobb zseninek tart, mint a magyar zsidó tudóst.

mindeközben így irtaná a zsidókat:

"azt tudod, kis zsidó köcsög, hogy ez

moshekantor.com/wp-content/uploads/2019/03/NaziExecution-Rex-v2.jpg

a történet végeredménye?! nemcsak, hogy így fogod végezni, de ez lesz a vége a magyar zsidajizmusnak, ha sokat ugráltok! "

parpercpolitika.blog.hu/2020/05/28/deak-teri_bulizas/full_commentlist/1#c38560566

és persze, ezzel a náci egyúttal azt is bemutatja, hogy olyan idióta, hogy azt hiszi, hogy a II. világháború vége az volt, hogy a nácik nyertek. ilyenek a nácik. totál sötétek, magukat is pofán szarják, ők a magyar társadalom legalja, a selejt. egymás után többször megismétli az elmebeteg totálkáros selejt ugyanazt a hülyeséget.mellesleg cigány néven uszít a cigányok ellen a kis selejt.

*************************

@kolomparlole1114:

na mi van, kis náci selejt, kidobtak téged a curiocity oldaláról?!